پنج شنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۵۳۸
گزارشگر : محسن عزیزی

سازمان «دیدبان مساجد»، مراکز اسلامی و مساجد بریتانیا را رتبه بندی می‌کند

در بریتانیا یک سازمان ابتکاری با عنوان «دیدبان مساجد» راه اندازی شده که این سازمان ضمن رتبه بندی مساجد و مراکز اسلامی این کشور براساس استانداردهای مشخص، جوایزی به مساجد برتر می دهد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ابتکار دیدبان مساجد که به تازگی در بریتانیا راه اندازی شده، مساجد و مراکز اسلامی این کشور را مورد رتبه بندی قرار می دهد.

شوکت وارایچ بنیانگذار، مدیر ارشد انجمن ایمان و استانداردهای ابتکار دیدبان مساجد در این باره گفت: ما کارها و تلاش فراوان این بنیان های اجتماعی را پیگیری کرده و مورد قدردانی قرار می دهیم.

وی گفت: با اجرای خدمات عالی همراه با بهترین عمل، این الهام بخش ماست که به موسسات مان افتخار کنیم و روابط اجتماعی قوی تری بسازیم. ما امیدواریم که ابتکار آینده ای ابداع کند که در آن مساجد تشویق شوند که استانداردهای درستی در قبال نمازگزاران، همسایگان، شهرها و بقیه دنیا داشته باشند.

گفته می شود ابتکار «دیدبان مساجد» برای بررسی نقش اساسی که مساجد و مراکز اسلامی در قبال جامعه ایفاء می کنند راه اندازی شده، این سازمان مساجد را  براساس مشارکت شان در فعالیت های اجتماعی، مدیریت و سایر موارد رتبه بندی می کند و به ترتیب رتبه های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره برای آنان در نظر می گیرد.

سه مسجد در انگلستان به سبب برای قابل توجه خود و سهم مثبت در جوامع اسلامی و غیراسلامی برتر شناخته شده و مورد قدردانی قرار گرفتند.

مساجدی که نخستین جوایز را دریافت کرده اند همگی از شهر لندن بوده اند.

مرکز میراث فرهنگی اسلامی المنار در کینگستون نیز عنوان «بهترین مسجد اداره شده» را با پنج ستاره دریافت کرد. مسجد المدینه به خاطر مدیریت برجسته و برنامه جوانان قابل توجه نیز پنج ستاره دریافت کرده و مسجد مولانا رومی در ادمونتون نیز 4 ستاره و دو جایزه دیگر (بهترین مدرسه و بهترین خدمات خیریه در بریتانیا) کسب کرد.

 

https://www.masjed.ir/u/7o8

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: