شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۵۷۶
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی امور مساجد:

همه اقشار جامعه باید از خدمات مساجد بهره‌مند شوند

حجت الاسلام ذاکر اظهار داشت: زدودن آسیب‌های اجتماعی و پایگاه قرار گرفتن مساجد در زمینه مشاوره‌های حقوقی و خانواده، از سیاست‌ها و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، «حجت الاسلام حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان با اشاره به سیاست ها و راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، تلاش در جهت زدودن آسیب های اجتماعی و معرفی مسجد به عنوان پایگاه سلامت اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه با همکاری و همیاری نمازگزاران در شهر تهران تلاش می شود، خدمات مشاوره ای برای همه اقشار ارایه دهیم، افزود: این مشاوره ها شامل مشاوره برای خانواده ها در زمینه ازدواج، تربیت فرزند و حقوقی است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به دیگر رویکردهای این مرکز اشاره کرد و گفت: در باب کرامت و تکریم خادمین مساجد هم از ابتدای سال برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته و تلاش کرده ایم، جایگاه اجتماعی خادمین مساجد بیش از پیش قوت ببخشیم و در جهت کاستی های مادی آنها هم  گام هایی برداریم.
 
وی افزود: موضوع دیگری که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، توانمندسازی مساجد در مباحث فرهنگی با رویکرد جدید بر مبنای ذائقه مخاطبان است، ضمن اینکه درصدد هستیم در راستای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در جهت جذب قشر جوان به مساجد تلاش کنیم  و با ذائقه سنجی و برگزاری برنامه های با نشاط بر رونق مساجد بیافزایم.
 
حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پر رنگ جوانان در مساجد در تلاش هستیم که با برخورد کریمانه زمینه ساز حضور پررنگ جوانان در مساجد شویم و در این میان ائمه جماعات در ارتباط گیری با جوانان نقش مهمی دارند.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7po

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: