شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۵۹۸
گزارشگر : ایده ایده
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مساجد بهترین پایگاه برای تامین سلامت اجتماعی هستند

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد می‌توانند بهترین پایگاه برای نیکوکاری، سلامت اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی در شرایط فعلی باشند، که این امر با توانمندسازی ارکان مسجد محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده در گفت و گو با شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در پررنگ کردن حضور جوانان و نوجوانان در خانه‌های خدا گفت: پایگاههایی همانند کانون های فرهنگی هنری مساجد در رونق مساجد بسیار موثر هستند.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم کم شدن موازی‌کاری ها در ارکان مسجد تاکید کرد و افزود: ما باید از توانمندی ها و ظرفیت‌های موجود به گونه‌ای استفاده کنیم که هم افزایی در برنامه ها شکل بگیرد، اگر توزیع عادلانه در انجام فعالیت های مساجد شکل بگیرد، اتفاق میمون و مبارکی خواهد بود.
 
وی مهم ترین راهبرد مرکز رسیدگی به امور مساجد در مدیریت جدید را توانمند سازی ارکان مسجد دانست و گفت: تلاش می کنیم، مساجد در بخش کارکردهای اجتماعی، دینی و اعتقادی تقویت شوند.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: معتقدم مساجد می توانند بهترین پایگاه برای نیکوکاری، سلامت اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی در شرایط فعلی باشند، که این امر با توانمندسازی ارکان مسجد محقق می‌شود.
 
وی گفت: ارتقاءِ توانمندی های امام جماعت مسجد، امنا و خادمین مساجد موضوع مهمی است که در حال پیگیری است. در صورت ارتقاءِ توانمندی این گروه، مخاطبین مسجد نیز، خود به خود توانمند شده و ارتقاء می‌‌یابند.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7qa

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن