یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۶۰۶
گزارشگر : ایده ایده
رییس ستاد کانون های مساجد خبر داد

آموزش قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به ۲۰ هزار نفر از اعضای کانون های مساجد

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت تخصصی و حرفه ای تا پایان سال ۹۸ به ۲۰ هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد آموزش داده می شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در جریان بازدید از خبرگزاری فارس که امروز شنبه (هجدهم اسفندماه) انجام شد با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ فضایی است که ما در آن زیست می کنیم، گفت: خبرگزاری ها باید به صورت تخصصی در این زمینه عمل کنند که عملکرد خبرگزاری فارس در این زمینه مطلوب است.
 
 
رییس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از 25 سال در اسفندماه 1396 خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دستگاه های فرهنگی از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد عضو این شورا هستند.
 
 
وی در ادامه غالب فعالیت کانون های فرهنگی هنری را بسیار منحصر به فرد دانست و افزود: برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به سایر کشورها انتقال یافته است و اکنون آنها در این زمینه ها از ما جلوتر هستند. طی سفری که اخیرا به کشور لبنان داشته ایم یکی از علما که حدود 15 سال در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس بود، درخواست اش از ما این بود تا زمینه دیدار با مقام معظم رهبری برای وی فراهم شود و حتی می گفت همه هزینه ها را شخصا متقبل می شود تا به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شود.
 
 
ارزانی با اشاره به هماهنگی هایی برای عقد قرارداد میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با آستان حضرت عباس (ع) گفت: برای من خیلی جالب بود که برخی از دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور عراق تشنه تعامل و ارتباط با ما هستند.
 
 
وی در ادامه فرهنگ را اولین عرصه فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سرلوحه فعالیت های این کانون ها است و طی برنامه ریزی های انجام شده حدود 20 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت تخصصی در زمینه فعالیت های قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آموزش می بینند.
 
 
وی هنر برای تعالی و ارزش های مقدس را رویکرد کانون های فرهنگی مساجد دانست و گفت: ما صرفا هنر را برای هنر نمی خواهیم و باور داریم که اعتلای فرهنگ باید موجب سوق دادن بیشتر مردم و فرزندان ما به مساجد شود.
 
 
 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه نمایشنامه نویسی، فیلم و سرود، اظهار کرد: ما برای گسترش فرهنگ اسلامی و انقلابی در کشور با استفاده از ابزار هنر برنامه ریزی کرده ایم.
 
 
وی فضای مجازی را حوزه سوم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و ادامه داد: ان‌شاءالله ما در سال آینده کاری انجام نخواهیم داد مگر اینکه در فضای مجازی ثبت و منتشر شود.
 
 
رییس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حوزه بین الملل را عرصه چهارم فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد و گفت: بعد از چهل سال اکنون زمان آن رسیده است که خود بچه های مسجد با بچه های مساجد و مردم سایر کشورها مرتبط شوند و ما به همین منظور طرح اخوت مساجد را اجرا کرده ایم و سفرهایی به کشورهای لبنان و عراق داشته ایم.
 
 
ارزانی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، بسیار دقیق ترسیم شده است و نیاز کشور برای ترسیم قله ها و روند ادامه مسیر انقلاب است، خاطرنشان کرد: ما امسال برنامه های هجدهم اسفندماه (سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد) را با شعار کانون های فرهنگی و هنری و گام دوم برگزار کرده ایم و این رویکرد را به صورت جدی در سطح استان ها نیز پیگیری کرده ایم.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7qm

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن