جمعه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۶۵۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم است

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به وجودآورنده تروریسم بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با دعوت از نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند ما را ملازم تقوا قرار دهد و با این سرمایه آبرومند کند.

 

وی با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه تصریح کرد: در این سیل ناله‌های مردم بلند است و برخی نمی‌شنوند، برخی هم خوب می‌شنوند و نتیجه‌اش آن است که خداوند هم صدای آنان را خوب می‌شنود.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی متولیان حاضر نیستند ناله‌های مردم در سختی‌ها را بشنوند و در ازای آن نباید از خداوند توقع داشته باشد صدای او را در گرفتاری‌ها بشنود، گفت: از کسانی که در این سیل خدمت فراوان کردند و به بی‌خبران هشدار می‌دهم که به خود رحم کنید اگر می‌خواهید خداوند به شما رحم کند.

 

موحدی‌کرمانی اظهار کرد: اگر کسی اسیر حب دنیا و مال و ثروت شد، دیگر فکر نمی‌کند که این مال را چگونه به دست می‌آورد از هر طریق می‌خواهد به این مال و مقام برسد. لذا مراقب باشیم حب دنیا در دل ما رخنه نکند که حائل میان ما و پروردگارمان می‌شود.

 

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روز ارتش، گفت: این روز را به نیروهای آماده به خدمت ارتش و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اقدام خصمانه و احمقانه آمریکا علیه سپاه تصریح کرد: اینکه یک نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای هر نظام حکومتی است را گروه تروریستی اعلام کنند، با همه اصول و قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق نمی‌فهمند چه می‌کند؟

 

موحدی‌کرمانی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا این را زیر سؤال برده‌اند و آن را موجب پیچیده شدن وضعیت غرب آسیا دانسته‌اند و از آن با عنوان اقدام خطرناکی که جان سربازان تروریست آمریکا را به خطر انداخت، یاد کرده‌اند.

 

وی تأکید کرد: امروز برای تمام مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم  است. 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودشان به‌صراحت اعلام کردند ما به‌وجودآورنده داعش و حامی النصره و الحرار الشام هستیم، گفت: این ایران بود که جلوی تروریسم در منطقه را گرفت و این مضحک است که سپاه را تروریست و آمریکا را مخالف تروریسم بدانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تخریب ارکان نظام از اهداف آمریکاست و می‌خواهند مردم را در فشار قرار دهند تا تسلیم شوند. بنابراین ترامپ می‌گوید این اقدام قلمرو فشارهای ما را گسترش می‌دهد.

 

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه تحلیلگران سیاسی در دنیا این اقدام را بی‌ثمر دانسته و آن را تمسخر می‌کنند، گفت: این کار آمریکا انسجام و وحدت ملی نیروهای انقلاب را افزایش داد. همه با هر گرایشی در حمایت از سپاه بیانیه دادند، رئیس‌جمهور، مجلس، نیروهای مسلح همه از سپاه حمایت کردند. این احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه است.

 

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: نفوذ معنوی و تأثیرگذار ایران در غرب آسیا از یک سو و شکست مفتضحانه در نشست لهستان که به منظور ائتلاف علیه ایران تشکیل شد، از طرف دیگر هوش از سر ترامپ برده و او را دیوانه کرده است.

 

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌بیند بعد از هزینه ۷ تریلیون دلار باید با چراغ خاموش وارد عراق شود. او طعم ذلت و خواری را چشید به همین دلیل از دست سپاه و ایران عصبانی است. به همین دلیل باید به او بگوییم از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

 

امام جمعه موقت تهران خطاب به ترامپ گفت: بیچاره تو هنوز سپاه را نشناختی که مانند کوه ایستاده و انقلاب را حفظ می‌کند. سپاه محو ولایت و در صف اول دفاع از کشور است. سپاه در رفع گرفتاری‌های مردم پیشگام و محبوب مردم است، بنابراین با دم شیر بازی نکنید.

 

موحدی‌کرمانی گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اجازه دهد سپاه می‌تواند تل آویو را با خاک یکسان کند.

 

وی با اشاره به حادثه سیل در کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال نو شاهد بارش‌های بی‌سابقه در کشور بودیم که خسارت‌های زیادی به همراه داشت و هموطنان ما را کشت و مردم را مجبور به تخلیه شهرها و روستاها کرد. از همان ابتدای حادثه رهبر معظم انقلاب دستور دادند مسئولان و نیروهای امدادی به کمک مردم بشتابند و همه امکانات را به کار گیرند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با حضور سازمان‌های امدادی و نیروهای مسلح و مردم از افزایش خسارات و تلفات کاسته شد، گرچه حادثه بسیار تلخ بود اما حضور نیروهای مردم و نیروهای مسلح نمایش زیبایی از همدلی مردم ایجاد کرد.

 

موحدی‌کرمانی تصریح کرد: سیل خسارات سنگینی به کشور وارد کرد و جان عزیزانمان را گرفت، اما این بارش‌ها کشور را از وقوع بحران بزرگ خشکسالی نجات داد که خسارتش از سیل بیشتر بود.

 

وی گفت: چنانچه زیرساخت‌های لازم برای مهار بارش‌ها صورت گیرد وسعت خرابی‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد. لایروبی بستر رودخانه‌ها و پیش‌بینی درست از میزان بارش و ایجاد کانال‌‌های موازی برای دور کردن آب از شهرها از این جمله است. 

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یکی از کارهای مؤثر در مهار سیل آبخیزداری و تقویت پوشش گیاهی و حفاظت خاک است. 

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کاهش آلام مردم شامل بازسازی خانه‌های مردم و جبران خسارات کشاورزان و حمایت کسب و کار سیل‌زدگان باید از اولویت‌ها باشد و امیدواریم با تدبیر دولت و همراهی مردم هرچه زودتر شرایط زندگی این مردم به حالت عادی بازگردد.

 

تظاهرات نمازگزاران نماز جمعه در پی اقدام سخیف ترامپ علیه سپاه پاسداران

این گزارش می‌افزاید: در پی اقدام اخیر ترامپ نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمازگزاران جمعه در تهران همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز، با برپایی راهپیمایی با شکوه حمایت همه جانبه خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند.


شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهای مختلف از جمله «سپاه قدرتمند پاسداران، خار چشم دشمنان»، «ما همه پاسداریم، پشیبان سپاهیم»، « آمریکا در چه فکریه، ایران پر از سپاهیه»، « سلیمانی می رزمد، آمریکا می ترسد» و... به اعلام حمایت از فرزندان سبز پوش ملت پرداختند.


در این راهپیمایی که از دانشگاه تهران تا میدان انقلاب برگزار شد اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیون حضوری پرشور داشتند و در پایان این راهپیمایی، نمازگزاران در میدان انقلاب تجمع کرده و قطعنامه ای قرائت شد.

https://www.masjed.ir/u/7sp

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری