دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۶۶۶
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید بهشتی تاکید کرد

نقش تاثیرگذار مساجد در افزایش روح امید در جامعه

کرمانی با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در موضوعات اقتصادی و فرهنگی گفت: این مراکز در افزایش روحیه امید در جامعه تاثیرگذار هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «محسن کرمانی» در گفت و گو با شبستان، با تاکید برتبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در مساجد گفت: بسیاری از نمازگزاران از بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اطلاعی ندارند، به همین جهت لازم است محتوای این بیانیه برای آنها توضیح داده شود و در مرحله بعد در جهت تحقق بیانیه گام برداریم و این موضوع را مورد توجه قراردهیم که در گذشته در کجا و در حال حاضر در کجا قرار داریم و در آینده در کجا باید باشیم.
 
وی افزود: بسیاری از جوانان دوران قبل و شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند، بنابراین دستاوردهای گذشته باید برای نمازگزاران توضیح داده شود، تا چراغ راهی برای آینده باشد، مقام معظم رهبری در  سخنرانی هایشان به  موضوع آتش به اختیار تاکید داشتند، منظور از آتش به اختیار همان متولیان و بچه های مسجدی هستند، که لازم است، مساجد در موضوعات مختلف برنامه ریزی داشته  باشند.
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران اظهار کرد: به عنوان مثال در زمینه اقتصادی این موضوع را مورد توجه قرار دهند که مساجد چقدر در این زمینه می‌توانند موثرعمل کنند و یا می‌توانند در زمینه اشتغال زایی جوانان و فراهم کردن فضایی برای کارآفرینی فعالیت کنند و یا در این زمینه فرهنگسازی داشته باشند.
 
 کرمانی ادامه داد: مساجد در مورد مسایل فرهنگی و بحث امر به معروف و نهی از منکر که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند، در بحث فرهنگسازی و تبیین این موضوع می توانند نقش آفرین باشند و گام های تاثیرگذار بردارند.
 
وی با اشاره به قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی تصریح کرد: مساجد نقش مهمی در امیدواری به مردم دارند، دشمنان در تلاش هستند که روح نا امیدی را در جامعه و در میان  آحاد مردم بدمند،بنابراین ائمه جماعات مساجد نباید نا امیدانه با مردم برخورد داشته باشند و روح امید را در جامعه ترویج دهند، از طرفی مساجد  باید ار مسئولین این موضوع را مطالبه داشته باشند که در جنگ  اقتصادی همانند یک ر زمنده عمل کنند.
 
مدیرناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران خاطر نشان کرد: البته از گذشته تاکنون مساجد همواره در رسیدگی به محرومین و ایجاد صندوق های قرض الحسنه فعالانه عمل کرده اند و با فراهم کردن زمینه های اشتغال آفرینی و ازدواج آسان قسمتی از مشکلات اقتصادی مردم را برطرف می‌کنند.


https://www.masjed.ir/u/7sI

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: