دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۶۷۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع مسعودیه:

برگزاری مسابقه کتابخوانی «عمار حلب» در مسجد جامع مسعودیه

بحری خراسانی گفت: مسجد جامع مسعودیه مسابقه کتابخوانی «عمار حلب» را با محوریت زندگی و رشادت‌های شهید محمدحسین محمدخانی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام و المسلمین «عبدالحسین بحری خراسانی» با بیان اینکه اکثر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حریم و حرم اهل بیت (ع)، مسجدی بودند، گفت: شهید ماندگار «محسن حججی» نیز مسجدی بود و علاوه بر اقامه نماز جماعت، فعالیت  های دینی و فرهنگی بسیاری در مساجد انجام می داد.
 
امام جماعت مسجد جامع مسعودیه افزود: این مسجد در دوره ها و مراحل مختلف انقلاب اسلامی مرکز مبارزه و تربیت نیروهای انقلابی و جهادی بوده است و تعدادی از نمازگزاران بسیجی آن در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، از اینرو ما همه ساله علاوه بر برگزاری یادواره شهدا، ویژه برنامه های به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در این خانه خدا برگزار می کنیم.
 
وی اضافه کرد: پایگاه بسیج و شورای فرهنگی مسجد جامع مسعودیه برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در میان نمازگزاران و سایر گروه های مردم، همه ساله برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و علمی برگزار می کند که با استقبال خوبی از سوی نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان همراه می شود.
 
بحری خراسانی گفت: مسجد جامع مسعودیه در همین راستا، مسابقه کتابخوانی «عمار حلب» را با محوریت زندگی و رشادت های شهید محمدحسین محمدخانی برگزار می کند.
 
وی افزود:  علاقمندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی علمی، همه روزه می توانند پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به دفتر پایگاه بسیج یا کتابخانه مسجد جامع مسعودیه مراجعه کنند و کتاب عمار حلب را با تخفیف 30 درصدی تهیه کنند.
 
امام جماعت مسجد جامع مسعودیه خاطرنشان کرد: کتاب عمار حلب نوشته محمدعلی جعفری، روایتگر زندگی سراسر ایثار و اخلاص شهید مدافع حرم «محمدحسین محمدخانی» است، این شهید در آبان ماه 1394 و در ایام اربعین حسینی، در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.
 
وی با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست» گفت: امیدواریم دستکاه های مختلف و رسانه ها بیشتر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان لحظات مختلف زندگی شهدا بپردازند زیرا ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است.
 
یادآور می شود، مسجد جامع مسعودیه در تهران، شهرک مسعودیه، 35 متری خاتم الانبیا(ص)، بلوار قائم(عج) واقع شده است.

 

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7sP

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن