دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۱:۳۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۶۹۵
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید بهشتی، خبر داد:

ساخت ۱۰۰ خانه برای سیل‌زدگان توسط مساجد شرق تهران

مدیر ناحیه شهید بهشتی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران گفت: تلاش می‌کنیم با کمک اهالی ۳۰۰ مسجد این ناحیه و همکاری مناسب ائمه جماعت، ۱۰۰ خانه در مناطق سیل‌زده احداث کنیم.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام محسن کرمانی،‌ مدیر ناحیه شهید بهشتی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جایگاه و ظرفیت مسجد در راستای خدمات اجتماعی اظهارداشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون در زمینه فعالیت‌های اجتماعی نقش تأثیرگذاری داشته‌اند و در انقلاب اسلامی نیز این تأثیرگذاری مشهود است که هم در زمان پیروزی انقلاب و هم تا به امروز در این ۴۰ سال، مساجد فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه یک مسجد اسلامی و انقلابی باید در تمامی شئونات جامعه و محله خود تأثیرگذار باشد، افزود: اشکال این تأثیرگذاری در هر برهه و زمانی متفاوت است.
 
کرمانی با اشاره به اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» در مساجد ناحیه شهید بهشتی(ره) تهران تصریح کرد: این ناحیه شامل مساجد مناطق ۴ ، ۷ ، ۸ و ۱۳ تهران است که این مساجد در کمک‌رسانی زلزله سال ۹۶ کرمانشاه و هم در کمک‌رسانی سیل اخیر استان‌های کشور فعالیت چشمگیری داشتند و به‌صورت میانگین کمک‌های مساجد نقدی و غیرنقدی مساجد این ناحیه میلیاردها تومان بود و در سیل اخیر نیز براساس آمار به‌صورت میانگین هر مسجد حدود ۱۵ میلیون تومان کمک کرده است.
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران افزود: زمینه و بستر اجرای طرح «هر مسجد، یک‌خانه» در مساجد این ناحیه وجود دارد و نیازمند یک فضاسازی و تبلیغات جهت اجرای هرچه بهتر آن هستیم و برای این زمینه هماهنگی‌های لازم با ائمه جماعت صورت گرفته است تا ان شاء الله از پتانسیل بالقوه نمازگزاران مساجد استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ مسجد در ناحیه شهید بهشتی (ره) تهران وجود دارد، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد مساجد این ناحیه توان و ظرفیت مشارکت در این طرح را دارند و اگر به‌تنهایی نتوانند در زمینه ساخت خانه وارد می‌شوند می‌توانند با شمارکت با یکدیگر این مهم را عملیاتی کنند که تجربه این امر را نیز در زلزله کرمانشاه داریم که مساجد با مشارکت یکدیگر، کانتینر تهیه و به مناطق ارسال می‌کردند.
 
کرمانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم از مجموعه ۳۰۰ مسجد این ناحیه با کمک تبلیغات رسانه‌ای و همکاری مناسب ائمه جماعت، ۱۰۰ خانه در مناطق سیل‌زده احداث شود.
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی (ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با بیان اینکه ایجاد یک سامانه متمرکز جهت ساماندهی و نظم در مساجد مناسب است، گفت: اگر کار در اختیار مسجد باشد که خود آن‌ها پول جمع‌آوری کنند و با ایجاد بستری ساخت منزل را آغاز کنند، تعلق‌خاطری را ایجاد خواهد کرد و موجب جذب بیشتر کمک‌ها می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جزییات این طرح به ائمه جماعات مساجد ناحیه ابلاغ شده است و برخی از مساجد نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند اما نیازمند آن هستیم که با تلاش رسانه‌ای و تبلیغ بیشتر، سرعت کار را افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/
فارس
https://www.masjed.ir/u/7tM

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: