سه شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۰۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد انبیا خبر داد:

تداوم جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها، به مناطق سیل‌زده

حسینی وفا گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق سیل‌زده در مسجد انبیا خیابان سی متری نیروی هوایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی حسینی وفا» در گفت‌وگو باشبستان با بیان اینکه هیچ مکانی به اندازه مسجد در قرآن مورد اشاره قرار نگرفته است، گفت: کلمه مسجد، ۲۸ بار در قرآن بیان شده که ۲۲ بار به صورت مفرد و شش بار به صورت جمع (مساجد) آمده است.

 

امام جماعت مسجد انبیا افزود: به جز آیات قرآن کریم، صدها حدیث و روایت معتبر از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درباره اهمیت مساجد نقل شده است که در این زمینه نیز هیچ مکانی اهمیت مسجد را ندارد و هم این موارد برای فعالیت مستمر مسئولان نظام جمهوری اسلامی به منظور تقویت جایگاه این مرکز در کشور بسنده می کند.

 

وی با طرح این پرسش که "این همه توجه به جایگاه مسجد در آیات قرآن و کلام چهارده معصوم (ع) چه پیامی برای مسلمانان دارد» خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) در این باره فرمودند «مَنْ کانَتِ الْمَساجِدُ بَیتَهُ ضَمِنَ اللهُ لَهُ الرَّوحَ وَ الرّاحَةَ وَ الْجَوازَ عَلَی الصّراطِ: کسی که مسجد خانه او باشد، خداوند، آسایش و کامیابی او و عبور از صراط را برایش ضمانت کرده است» (مستدرک، جلد ۳، صفحه ۳۶۳)، بنابراین حضور در مسجد، علاوه بر برکات دنیوی، محاسن اخروی نیز به همراه دارد.

 

حسینی وفا گفت: باتوجه به جایگاه بی نظیر مساجد در کلام الهی و فرمایشات پیامبر و اهل بیت (ع) نقش مساجد در حوزه های دینی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی در جوامع دینی مشخص می شود، واقعیتی که هم در صدر اسلام و هم در سایر مقاطع تاریخی از جمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد آن بوده ایم.

 

وی ادامه داد: در ابتدای سال 1398 کشور با حوادث تلخی در برخی از استان ها روبرو شد که حقیقتا دل همگان را به درد آورد، در این میان، مسجدی ها دوباره نقش و اهمیت مساجد را به رخ کشیدند و سیل کمک های مردم به مناطق آسیب دیده در سیلاب های اخیر روانه شد.

 

امام جماعت مسجد انبیا خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به مناطق سیل زده در «مسجد انبیا» خیابان سی متری نیروی هوایی، از روز نخست اعلام نیاز مناطق سیل زده آغاز شد و با گذشت چند هفته همچنان ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: نمازگزاران مسجد انبیا و شهروندان منطقه سی متری نیروی هوایی تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری برای کمک رسانی به سیل زدگان اختصاص داده اند که باوجود مشکلات مالی برخی از گروه های مردم، واقعا چشمگیر است.

 

انتهای پیام/

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7tW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن