چهارشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۷۰۳
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد مجد:

مساجد مروج فرهنگ انتظار در کشور شده‌اند

حجت الاسلام والمسلمین یحیی عابدی گفت: مساجد با اجرای سراسری پویش سه‌شنبه‌های مهدوی، مروج فرهنگ انتظار و مهدویت در سراسر کشور شده‌اند و گام های بلندی برای آشنایی بیشتر مردم با امام زمان ‌(عج) برداشته‌اند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «یحیی عابدی» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، نقطه عطف تاریخ در توجه بیشتر انسان ها به مهدویت است، گفت: مردم ایران و جهان به برکت نظام جمهوری اسلامی هر روز بیشتر با آموزه متعالی و فراگیر انتظار موعود آشنا می شوند و این حرکت هر روز با شتاب بیشتری در کشور ادامه دارد.
 
امام جماعت مسجد مجد افزود: اقدامات گسترده و خوبی طی چهل سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد درباره انتشار فرهنگ انتظار و آشنایی بیشتر مردم با حضرت مهدی (عج) و شرایط منتظر واقعی انجام شده است و مبلغان دینی و گروه های خودجوش مردم بیشترین سهم را در این زمینه دارند.
 
وی با بیان اینکه عملکرد نهادهای دینی و دستگاه های حکومتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدارس علمیه در حوزه معرفی آموزه های انتظار و پاسخگویی به شبهات مربوط به دوره غیبت امام زمان (عج) خوب ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: راه اندازی پویش سه شنبه‌های مهدوی با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج در سراسر کشور، یکی از مهم ترین برنامه ها در زمینه معرفی فرهنگ مهدویت است.
 
عابدی گفت: مساجد به عنوان فراگیرترین و مطئن ترین نهاد دینی و مردمی توانسته اند با اجرای سراسری پویش سه شنبه‌های مهدوی، مروج فرهنگ انتظار و مهدویت در سراسر کشور شوند به طوری که بسیاری از مردم در روزهای سه شنبه منتظر برگزاری این برنامه و مشارکت در اجرای آن هستند.
 
وی اضافه کرد: همه افراد در دوران غیبت با هر وسیله و به هر طریقی باید نام حضرت حجت (ع) را در یادها زنده نگه دارند و تقدیم بسته های فرهنگی همراه با یک عدد سیب قرمز به رهگذاران و نمازگزاران در طرح سه شنبه های مهدوی، گامی زیبا و کوچک در این زمینه است. این فعالیت هرچند کوچک و کم هزینه است اما تجربه نشان داده اثر ماندگاری در ذهن افراد برجای می گذارد.
 
امام جماعت مسجد مجد اضافه کرد: اگر می خواهیم انس مردم با امام زمان (عج) بیشتر شود و هر لحظه به یاد حضرت ولی عصر (عج) باشند باید نهادی مانند مسجد که در آن همه روزه به روی مردم باز است و دختر و پسر و پیر و جوان، در اجرای برنامه های آن فعالیت دارند، در این زمینه فعال تر شوند.
 
یادآور می شود، سه‌شنبه‌های مهدوی، حرکتی خود جوش، رهنگی و مردمی برای یادآوری عزیزترینی است که در دل مشغولی‌های زندگی مدرن، غریب‌ترین شده است، پویشگران این طرح تلاش دارند با عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باعث چشاندن نمکی از طعم زندگی مهدوی به جامعه شوند.

 

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7tZ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: