پنج شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۵۰
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید بهشتی خبر داد:

اختصاص هزینه ناشی از صرفه جویی افطاری به سیل‌زدگان

حجت الاسلام محسن کرمانی گفت: برخی از مساجد ناحیه شهید بهشتی(شرق تهران) تصمیم گرفته‌اند تا مراسم افطاری ساده را سبک‌تر اجرا کنند و هزینه‌های ناشی از صرفه‌جویی در این امر را به سیل‌زدگان کشور اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛  مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه جزء‌خوانی قرآن در ۳۰۰ مسجد این ناحیه برگزار و هزینه‌ افطاری مساجد برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محسن کرمانی،  بااشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این ناحیه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این ناحیه که مناطق (۴، ۷ ، ۸ و ۱۳ تهران) را شامل می‌شود دارای حدود ۳۰۰ مسجد است که در طول ماه مبارک رمضان نماز جماعت به‌صورت کامل در سه وعده در این مساجد اقامه می‌شود.

جزءخوانی قرآن در ۳۰۰ مسجد شرق تهران
 
وی با اشاره به تأکید روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با جمعه قرآنی کشور مبنی بر تلاوت جزء‌خوانی قرآن کریم در مساجد کشور تصریح کرد: تمامی ۳۰۰ مسجد این ناحیه جزءخوانی قرآن را به‌ تناوب بعد از نماز صبح، نماز ظهر و عصر و یا قبل از مغرب و عشاء برگزار می‌کنند.
 
کرمانی اضافه کرد: در مساجد شرق تهران بعد از نماز ظهر و عصر برنامه سخنرانی مذهبی با حضور سخنرانان برجسته و یا ائمه جمعه مساجد برگزار می‌شود.
 
برپایی سفره افطاری ساده در مساجد
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) امور مساجد تهران با اشاره به برنامه‌های مساجد این ناحیه در زمان اذان مغرب تصریح کرد: مساجد در این زمان به دودسته تقسیم می‌شوند، ابتدا مساجدی که پیش از اذان مغرب، برنامه‌های خود را با تلاوت یک جزء قرآن و همچنین سخنرانی ائمه جمعه پیرامون آیات تلاوت شده یا مطالبی از نهج‌البلاغه آغاز می‌کنند و با اقامه اول وقت نماز مغرب و عشاء، سفره افطاری ساده در مساجد برپا می‌کنند که می‌توان اعلام کرد این روند، برنامه غالب تمام مساجد این ناحیه است.
 
وی ادامه داد: برخی از مساجد نیز نماز مغرب و عشاء را با یک ساعت تأخیر اقامه می‌کنند.
 
مناجات خوانی در ۳۰ مسجد ناحیه شرق تهران
 
کرمانی گفت: حدود ۳۰ مسجد مناطق شرق تهران برنامه مناجات‌خوانی از ساعت حدود ۲۳ تا یک ساعت مانده به سحر برگزار می‌شود.
 
برگزاری کلاس آموزش قرآن ویژه خواهران و برادران
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی(ره) امور مساجد تهران با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم در مساجد گفت: این کلاس‌های ویژه خواهران و برادران در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
اهدای منابع افطار مساجد به سیل‌زدگان
 
وی تصریح کرد: برخی از مساجد این مناطق تصمیم گرفته‌اند تا افطاری ساده پیش‌بینی‌شده برای این ایام را ساده‌تر و سبک‌تر اجرایی کنند و هزینه‌های ناشی از صرفه‌جویی در این امر را به سیل‌زدگان کشور و همچنین اجرای طرح «هر مسجد یک‌خانه» اختصاص دهند.
 
کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با مناسبت‌های ویژه ماه رمضان مانند شب‌های قدر و میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های متناسب در مساجد برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
فارس
https://www.masjed.ir/u/7vM

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: