دوشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۷۵۷
گزارشگر : ایده ایده
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران خبر داد:

تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد توسط بسیج برای تحقق خواست رهبر انقلاب

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از تشکیل قرارگاه قرآنی در مساجد برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به قطب قرآنی خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس، رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن که در طلیعه ماه مبارک رمضان باحضور فعالان قرآنی کشور برگزار شد به موضوع مسجد و اهمیت فعالیت قرآنی در مسجد اشاره کردند.
 
ایشان فرمودند: «باید کاری کنید که مساجد به قطب فرهنگی تبدیل شود.» همچنین برگزاری جلسات آموزشی و برگزاری محافل انس با قرآن موضوعاتی بود که معظم‌له به آن تأکید داشتند.
 
برای پی‌گیری این فرمایش رهبر معظم انقلاب به سراغ رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی رفتیم.
 
همکاری با امور مساجد و ستاد کانون‌های فرهنگی برای رونق برنامه‌های قرآنی مساجد
 
قربانی در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌ریزی بسیج و اتحادیه برای این فرموده رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در این راستا درخواست جلسه‌ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد داشتیم تا با تشکیل کارگروهی زمینه را برای اجرایی شدن خواست رهبر معظم انقلاب فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: برای تحقق این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه مساجد کشور هستیم و در این راستا باید هماهنگی‌هایی داشته باشیم تا موانع این کار رفع شود.
 
تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد برای اجرایی شدن سریع برنامه‌ها
 
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از ارائه پشنهاد برای تشکیل قرار‌گاه قرآنی مساجد خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این است که کار درگیر شورا‌، کمیته و کاغذ‌باشی نشود و کارگروهی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مساجد تشکیل و برنامه‌ها پس از تدوین فوراً عملیاتی شود.
 
قربانی بااشاره به اینکه همه ظرفیت مؤسسات و بسیج در این راستا بکار گرفته خواهد شد، گفت: این امر به همه مؤسسات ابلاغ شده تا ان شا الله با همکاری یکدیگر فعالیت‌های قرآنی مساجد رونق بگیرد و خواست رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.
 
مساجد ظرفیتی بالقوه هستند که باید از آن استفاده کرد
 
وی ادامه داد: مسجد ظرفیتی بالقوه است که استفاده از آن بخش اعظمی از برنامه‌ها را پیش خواهد برد مثلاً مساجد دارای امکاناتی همچون مکان، سیستم صوتی و حتی مصحت شریف هستند که در این راستا مؤسسات می‌توانند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از فضای مسجد برنامه‌های مختلف قرآنی را برای عموم مردم اجرایی کنند.
 
انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/7w1

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری