چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۷۶۷
گزارشگر : ایده ایده
در آستانه وفات ام‌المومنین

پویش مردمی «خدیجه مادر امت» راه‌اندازی شد

پویش مردمی «خدیجه مادر امت» برای زدودن غبار مظلومیت از ام‌المؤمنین خدیجه کبری (س) و ترویج شعائر شیعه و شناخت الگوهای حقیقی برای مؤمنان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، پویش مردمی «خدیجه مادر امت» در تلگرام در آستانه دهم رمضان المبارک سالروز وفات حضرت خدیجه (س) برای هماهنگی در گسترش معرفت و شناخت و زدودن غبار مظلومیت از ام‌المؤمنین خدیجه کبری (س) و ترویج شعائر شیعه و شناخت الگوهای حقیقی برای مؤمنأن راه‌اندازی شده است.
 
در واقع به منظور برای بالا بردن معلومات و شناخت جامعه نسبت به شخصیت والا و تأثیرگذار حضرت ام‌المؤمنین خدیجه (س) و تکریم ایشان با مطالعه پیرامون زندگانی و شخصیت حضرت (س) و برگزاری مراسم مذهبی در سالروز وفات ایشان تولیداتی در امور مختلف انجام گرفته است.
 
این ستاد که کاملاً مردمی بوده و به هیچ ارکان و نهاد وابسته نمی‌باشد. هدف از این کار آشنایی و شناخت این شخصیت عظیم و به تبع الگوپذیری جوانان و مؤمنان از ایشان است و نه دهه‌سازی و هر امر دیگر.
 
پویش مردمی «خدیجه مادر امت» راه‌اندازی شد
 
در این راستا و با هدف اقدام عملی در مظلومیت‌زدایی از حضرت ام المومنین خدیجه (س)، نشر محتوای کانال منوط به ذکر نام کانال نیست و کاربران می‌توانند مطالب را بدون هیچ نامی منتشر کرده و در ثواب این طرح شریک شوند.
 
علاقه‌مندان برای عضویت در کانال «بزرگداشت حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری (س)» از طریق لینک https://t.me/khadijee110 می‌توانند اقدام کنند. در این راستا برای شرکت در قرعه‌کشی کربلای معلی می‌توانند از طریق تماشای فیلم کوتاه پیرامون شخصیت حضرت خدیجه و پاسخ به هفت سوال چهار گزینه‌ای از طریق ربات EshghAli_Mosabeghe_Bot@ و یا از طریق تغییر تصویر پروفایل به تصویر پروفایل پویش، ارسال دلنوشته، کلیپ و عکس مراسم هیأت‌های مذهبی با موضوع حضرت خدیجه (س) و ارسال اسکرین شات به آیدی amireharam@ در این پویش شرکت کنند.  
 
پویش مردمی «خدیجه مادر امت» راه‌اندازی شد

 

بر اساس این گزارش، حضرت خدیجه (س) به اتفاق شیعه و اهل سنت و نزد همه مسلمین از برترین زنان عالم است. یعنی جزء چهار زن برتر عالم دنیا و آخرت است. چنان که حاکم نیشابوری از علمای اهل سنت در کتاب مهم خود با نام المستدرک علی الصحیحین این روایت را از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل کرده است: «أفضل نساء العالمین خدیجة بنت خویلد و فاطمة بنت محمد و مریم بنت عمران و آسیة بنت مزاحم امرأة فرعون»؛ برترین زنان دو جهان، خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد و مریم دختر عمران و آسیه همسر فرعون می‌باشند.(*)
 
*پی‌نوشت: 
 
محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم النیسابوری. الوفاة: ۴۰۵ هـ، المستدرک على الصحیحین ج ۲ ص ۶۵۰. دار النشر : دار الکتب العلمیة، بیروت، ۱۴۱۱هـ - ۱۹۹۰م، الطبعة: الأولى، تحقیق: مصطفى عبد القادر عطا.
 
انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/7wi

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: