سه شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۸۱
گزارشگر : ایده ایده
«هم‌نامان نور»

امام‌جماعتی که تلاوت‌های «منشاوی» را از مصر سوغات آورد

حجت‌‌الاسلام مشایخی، امام جماعت، قاری و مربی قرآن مسجد امام حسن مجتبی(ع)، معتقد است رونق فعالیت‌های قرآنی این مسجد مرهون زحمات آیت‌الله عاصمی است. او در سفر به مصر بسیاری از تلاوت‌های ماندگار «منشاوی» را به ایران آورد و در اختیار رادیو قرآن قرار داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، «هم‌نامان نور» سلسله مطالبی است درباره فعالیت‌ مساجدی که به نام مبارک ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین مزین هستند، اینکه این نامگذاری چه تاثیری بر روند اجرای برنامه این مساجد به ویژه در مناسبت های مذهبی دارد، نیز در این مطالب مورد تاکید قرار دارد.

 

در این راستا به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با امام جماعت مسجدی هم‌نام با نام مقدس امام دوم شیعیان(ع) گفت وگویی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

 

حجت‌ الاسلام «محمدرضا مشایخی» با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در خیابان 15 خرداد شرقی تهران) که ابتدا «طالانچی» نام داشت، ویژه برنامه های قرآنی را در ماه رمضان برگزار می کند، اظهار کرد: من در زمان حیات آیت الله عاصمی، فعالیت در این مسجد را شروع کردم و از همان زمان مربی جلسات قرآنی و قاری برخی از برنامه های آن بودم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: رونق فعالیت های قرآنی این مسجد مرهون زحمات آیت الله عاصمی است ضمن اینکه هیات امنای این خانه خدا نیز همکاری خوبی با ایشان در اجرای برنامه های قرآنی داشتند و امروزه نیز همین همت را دارند.

 

وی اضافه کرد: جلسات قرآنی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در ماه رمضان امسال نیز با رونق خاص خود برگزار می شود و برخی از قاریان ممتاز کشوری در آن حضور دارند.

 

مشایخی اعلام کرد: جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) شب گذشته (30 اردیبهشت ماه) از ساعت 21 و 30 دقیقه و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رنجبریان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه های شب قدر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) نیز با مداحی حاج محسن طاهری، برگزار می شود.

 

یادآور می شود، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مشایخی، از معدود قاریان ایرانی است که به کشور مصر سفر کرده است، وی در سال ۱۳۸۲ که کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان برای مأموریت کاری در مصر فعالیت داشت، به این کشور سفر کرد و نوارهای صوتی ماندگار زیادی از استاد محمد صدیق منشاوی به ایران آورد و در اختیار رادیو قرآن قرار داد.

 

 

وی پس از درگذشت آیت الله عاصمی، از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی، به عنوان امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در تهران، ابتدای بزرگراه شهید محلاتی، خیابان 15 خرداد شرقی، منصوب شد.

 

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7xr

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: