شنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۸۵۵
گزارشگر : ایده ایده
به ابتکار حجت الاسلام نوبختی

خیرات کتاب در مسجد جابری

حجت‌‌الاسلام نوبختی گفت: یکی از اقدامات مسجد جابری برای افزایش سرانه مطالعه، اجرای طرح «خیرات کتاب» است که طی آن، بخشی از هزینه‌های مردمی برای اموات، صرف خرید کتاب می‌شود. آموزش تخصصی حفظ نیز از دیگر اقدامات فرهنگی این مسجد است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌ الاسلام «مختار نوبختی» در گفت‌ و‌ گو با شبستان، با بیان اینکه فعالیت مساجد هر چقدر جذاب تر باشد، گروه های بیشتری از مردم جذب معارف دین می شوند، اظهار کرد: رویکرد ما در مسجد جابری (واقع در خیابان شکوفه تهران) اجرای فعالیت های نو و ابتکاری است، طوری که نمازگزاران و مخاطبان جذب این طرح ها و به تبع آن مسجد شوند تا به این صورت شاهد رونق معارف قرآن و اهل بیت (ع) در سطح مسجد و محلات اطراف آن باشیم.


امام جماعت مسجد جابری ادامه داد: یکی از اقدامات ما که با استقبال زیادی از سوی مردم همراه شده، طرح «خیرات کتاب» است که طی آن و به به درخواست مسجد، بخشی از هزینه هایی را که مردم صرف شادی روح اموات می کند مانند توزیع خرما و حلوا می شود، برای خرید کتاب هزینه و سپس کتاب ها را میان مردم توزیع می کنیم.


وی تصریح کرد: این گونه اقدامات ضمن اینکه موجب شادی روح اموات می شود می تواند میزان مطالعه را در جامعه افزایش دهد.


حجت الاسلام نوبختی تاکید کرد: به منظور رونق طرح کتاب خیرات و همراهی بیشتر مردم در اجرای آن با برخی از مراکز علمی و ورزشی و فرهنگی تعاملات در این زمینه داریم تا کتاب هایی که تهیه می کنیم از طریق آنها میان مخاطبانشان توزیع شود.


نوبختی درباره فعالیت های قرآنی مسجد جابری، گفت: مقام معظم رهبری با درایت و دوراندیشی خود چند سال پیش موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را مطرح کردند. در همین راستا مرکز تخصصی حفظ قرآن را راه اندازی کردیم که به صورت تخصصی کار آموزش حفظ قرآن کریم را انجام می دهد.


وی اضافه کرد: ما در راستای انس بیشتر مردم با قرآن طرح دوشنبه های قرآنی را مدتی است در این مسجد اجرا می کنیم که طی کرسی تلاوت مجلسی قرآن با هنرنمایی قاریان نوجوان و جوان برگزار می شود. رویکرد ما در این طرح استفاده از ظرفیت قرآنیان همین مسجد و ترغیب سایر نوجوانان و جوانان به انجام فعالیت های قرآنی و دریافت آموزش های مربوطه است.


امام جماعت مسجد جابری اضافه کرد: اگر مساجد در حوزه قرآنی فعال شوند مطمئنا در آینده نزدیک شاهد تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور خواهیم بود. الحمدالله مقام معظم رهبری محوریت داشتن مساجد در اجرای فعالیت های قرآنی را در ماه رمضان امسال و در جمع جامعه قرآنی کشور مطرح کردند که از سوی مسئولان قرآنی و فرهنگی کشور جدی گرفته شود.


یادآور می شود، مسجد جابری در تهران، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیـابان نورصالحی، واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/7zg

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن