شنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۸۷۸
گزارشگر : ایده ایده
در مسجد جامع غدیر خم برگزار می شود

بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد

ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد با سخنرانی سردار محمد کوثری در مسجد جامع غدیر خم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم بزرگداشت سی‌و‌دومین سالگرد شهدای والامقام «عملیات مرصاد» با سخنرانی سردار محمد کوثری، فرمانده لشکر۲۷ حضرت محمد‌رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس روز یکشنبه، ششم مردادماه در مسجد جامع غدیر خم می شود.

 
همچنین نشست «بصیرت سیاسی» با موضوع محورهای سیاسی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی ابوالقاسم منطقی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی، دوشنبه، هفتم مرادماه در این مسجد برگزار می‌شود.
 

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غدیرخم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد در محله ضرابخانه واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای ۵۰۰ مترمربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار مترمربع به طور کلی تجدید بنا شد، که آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.
 

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.


یادآور می شود، مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است..

https://www.masjed.ir/u/7A3

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: