شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۹۱۶
گزارشگر : ایده ایده
در مسجد حضرت رقیه(س)برگزار شد

یادواره شهدای منطقه کیانشهر

یادواره شهدای منطقه کیانشهر در مسجد جامع حضرت رقیه (س) یک بار دیگر ابراز ارادت مردم به ساحت آسمانی شهدا به عنوان بهترین تربیت‌یافتگان مسجدی را به شیوه‌ای زیبا ترسیم کرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ مساجد همیشه پیشگام تربیت مجاهدان و نیروهای انقلابی بوده و هستند و همین بهترین بهانه است که یادواره شهدای محلات در این خانه های خدا برگزار شود.
 
بر همین اساس، یادواره شهدای منطقه کیانشهر تهران با حضور جمعی از نمایندگان مراجع معظم تقلید، ائمه جماعات مساجد و استادان درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران و سایر گروه های مردم، پنج شنبه شب، ۱۷ مردادماه) در مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر واقع در خیابان ابراهمیمی، خیابان امیری برگزار شد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین «مهدی عادلی» در این مراسم با اشاره به نقش امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) در احیای قرآن و تثبیت تشیع، گفت: این دو امام بزرگوار(ع) از فضای بازی که در پی انتقال قدرت شکل گرفته بود، استفاده بهینه کردند.
 
 
این خطیب دینی افزود: اگر امروز حوزه های علمیه شیعی در جهان می درخشند و پاسخگوی نیازهای روز هستند همه به برکت  بحث و درسی است که امام محمد باقر(ع) و حضرت جعفر بن محمد (ع) تشکیل دادند.
 
 
وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا در آیات قرآن کریم و کلام اهل بیت(ع) تاکید کرد: امنیت، پیشرفت و آزادی امروز کشورمان و استقرار نظام اسلامی، مدیون رشادت شهدا است.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین «یونس ستاری» نیز در ادامه این مراسم با اشاره به نقش شهدا در عزت امروز نظام جمهوری اسلامی، گفت: اکثریت شهدا تربیت یافته مساجد هستند و ائمه جماعات نقش مهمی در تربیت این ستارگان درخشان مسیر هدایت دارند.
 
 
امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر اضافه کرد: محمد باقر منصوری اردبیلی، مداح بااخلاص و انقلابی اهل اردبیل که هفته گذشته و در مراسم شهادت امام جواد(ع) دعوت حق را لبیک گفت، چند هفته پیش در مسجد جامع حضرت رقیه (س) مداحی کرد و اینجا آخرین مسجدی بود که آن مرحوم در تهران، در آن روضه مصائب سیدالشهدا (ع) را خواند. به دلیل اخلاص در رفتار و گفتار، روضه خوانی هایش بر دل ها می نشست.
 
 
در ادامه این مراسم، جمعی از ستایشگران مجمع مادحان آذری‌زبان ساکن منطقه کیانشهر، در رثای امام باقر (ع) و مصائب آن امام بزرگوار مرثیه سرایی کردند.
 
 
برگزاری مراسم یادواره شهدای روحانی و غیر روحانی منطقه کیانشهر در مسجد جامع حضرت رقیه (س) که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، یک بار دیگر ارادت مردم ایران به شهدا و علما را نشان داد.
 
 
هر مداحی که روضه می خواند اشک ها از گوشه چشمان پیر و جوان، روحانی و عامی جاری می شد و یاد شهدا در کنار طنین نام زیبای امام باقر (ع) و حضرت حسین بن علی (ع) فضای معنوی و قشنگی به این یادواره شهدا می بخشید.
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/7BL

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن