شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
سرویس : اخبار نواحی
کد خبر : ۳۵۰۷۹
گزارشگر : ایده ایده
حسینی در گفتگو با روا پرس:

پاکدشت با کمبود مسجد مواجه است

مدیر ناحیه شیخ کلینی امور مساجد گفت: شهرستان پاکدشت به تبع دیگر نقاط کشور، نسبت به سرانه جمعیتی خود با کمبود مساجد مواجه است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الالسلام حسینی مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با  روا پرس درباره اهداف و راهبردهای مدیریتی خود در این ناحیه گفت: راهبرد و نقشه راه ما در این اداره حرکت مستمر در چارچوب شرع ، قانون و بر اساس منویّات همچنین خطوط قرمزی است که حضرت ولی امر مسلمین تدوین می گردد که معظم له به طور عام نیز در دیدارهای عمومی با مردم ولایتمدار کشور بر آن تاکید دارند .

 

وی افزود: از آنجا که مساجد را اصلی ترین رکن انقلاب اسلامی و نظام ِتحت حاکمیت ولایت مطلقه فقیه همچنین یگانه میعادگاه رزمندگان عزیز و سلحشور دوران دفاع مقدس و شهدای عالیقدر تلقی نموده آنرا منتسب به هیچ حزب ، جناح و گروهی نمی دانم .

 

حسینی در خصوص فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه: مساجد سنگر هستند ، گفت: بر اساس شرح وظایف موجود، اصلی ترین وظیفه این اداره حمایت و پشتیبانی از فعالیت های مساجد است. نام گرفتن مساجد به «سنگر» در راستای اهداف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باز تعریف می شود .

 

وی اظهار داشت: خدا را شاکرم که این اداره در کنار وظایف محوله مذکور در مواقع بحرا نی سعی داشته و دارد که بتواند در کنار سایر شهروندان شهرم مقدّمات خدمت رسانی به هم وطنان کشور عزیزمان را فراهم نماید که همدوش بودن همکاران این اداره در حادثه سیل و زلزله اخیر و کمک رسانی به مناطق آسیب دیده نمونه ای از این دست می باشد.

 

حسینی در خصوص تعداد مساجد پاکدشت گفت: در طول سال و در مجموع 115 مسجد و 10 حسینه بزرگ در سطح شهرستان پذیرای نمازگزاران عزیز و خداجوی شهرستان پاکدشت می باشد.

 

وی به کمبود مسجد در کشور اشاره کرد و گفت: باور قلبی دارم که شهرستان ما به تبع دیگر نقاط کشور نسبت به سرانه جمعیتی با کمبود مساجد مواجه است.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی در خصوص ارکان مسجد افزود: از نگاه این اداره امام جماعت محترم مسجد ، اعضای محترم هیئات امناء ، شورای فرهنگی مسجد ، اعضای محترم پایگاه های بسیج خواهران و برادران ارکان مستحکم تلقّی گردیده و در اینجا بر خود فرض می دانم که از زحمات خیرین محترم مسجد ساز در بسط این مهم کمال تشکر را داشته باشم .

 

وی گفت: به لطف خداوند متعال و مساعدت دیگر مراکز ، احداث و تجهیز مساجد در اولویت « یک » کاریمان قرار داشته و به هیچ عنوان از انجام این امر غفلت نمی ورزیم برای نمونه چندی پیش در روستای ” علی آباد ” از توابع این شهرستان کلنگ ساخت مسجد به زمین زده شد و البته در مسکن مهر نیز اقدامات مشابه و تکمیلی صورت پذیرفته است .

حسینی در خصوص معماری مساجد اظهار داشت: به نظر می رسد یکی از اصلی ترین مسائلی که می تواند بستر ساز استفاده بهینه از فضای موجود را برای نماز گزاران فراهم نماید « جانمایی » اولیه احداث مسجد در مناطقی است که استعداد بالقوه ای از جمعیت شهری را در خود جای داده باشد ، البته به ندرت و متاسفانه در بعضی از موارد شاهد بوده ایم که جبران این نقیصه مشکلاتی را برایمان فراهم نموده است.

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی در خصوص تعامل خود با ادارات و نهادهای پاکدشت گفت: تعامل بسیار خوبی با حوزه های علمیه شهرستان داشتم و سعی کردم که از عزیزان هم لباس و همکار عزیز مقیم جهت معرفی به مساجد استفاده نماییم که مهمترین اصل و دلیل این امر در دسترس بودن آنهاست.

 

وی افزود: از زمان حضور در این سنگر مقدس مانند دیگر اوقات زندگی ام ، همواره خود را کوچکترین خادم مردم با معرفت ، بصیر ، شهید پرور و مومن شهرم پاکدشت می دانم .

 

مدیر ناحیه شیخ کلینی امور مساجد همچنین افزود: آرمانی فکر می کنم ولی در حدّ مقدورات شهرستان عمل می کنم .

 

وی در پایان به رواپرس گفت: فرصت را غنیمت شمرده بنا بر حسب وظیفه از تعامل متقابل و تنگاتنگ مجموع ائمه محترم جماعات ، اعضای محترم هیئات امناء مساجد،همکاران نهادی ، اداری ، خیرین بزرگوار ، بویژه خادمان محترم مساجد تشکر ؛ مراتب تقدیر قلبی خویش را تقدیم آن عزیزان نموده در صورت داشتن چنین لیاقتی و با کسب اجازه از آنان ، نمره بیست محضرشان ایفاد می دارم.

 

https://www.masjed.ir/u/7Hz

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: