یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۱۴۸
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

نذری برای زائرین "اربعین"

در ایده "نذری اربعین" خاطره ای از یک رسم ماندگار بیان شده که می تواند ایده خوبی برای بازماندگان از پیاده روی اربعین باشد و چه بسا ثوابی به همان اندازه در انتظارشان باشد...

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد ایده؛ هر سال آمدن ماه صفر خبرهایی برای اهالی مسجد حضرت رقیه(س) دارد. خبر از عزمی بلند برای آماده کردن توشه راه زائرین پیاده‌روی اربعین. چندسالی است حوالی اربعین، اهالی محله دورهم جمع می‌شوند و با نذر دسته‌جمعی خود، برای سفر اربعین آماده می‌شوند. داستان این نذر را به روایت عباس باصری مسئول بسیج مسجد می‌خوانیم:
 
کربلا منتظر ماست بیا تا برویم
چند سالی است که هم محله‌ای‌های ما دورهم جمع می‌شوند و آماده سفر اربعین نمی‌شود. فرق نمی‌کند که زائر باشند یا نه. در این سفر همه حضور دارند. بعضی زائر می‌شوند و بعضی هم همراه تا به زائرین خدمت کنند. اینجا همه حس می‌کنند دارند رهسپار سفر عشق می‌شوند و دائم زیر لب زمزمه می‌کنند کربلا منتظر ماست بیا تا برویم!
 
نذر دسته‌جمعی برای زیارت اربعین
سال اول یکی از خیرین محل بانی صبحانه زائرین اربعین بود. تجربه نشان داد که کمبود این وعده غذایی مشکلاتی در طول مسیر به وجود می آورد برای همین هم تصمیم گرفتیم علاوه بر صبحانه، ناهار و شام هم برای زائرین مهیا کنیم. صفر تا صد این مشارکت توسط مردم همین محله تهیه شده و تمامی مواد اولیه را همسایه‌های مسجد آماده کرده‌اند. یک نذر دسته‌جمعی برای تمام سفر.
 
رسمی که ماندگار شد
نذر تهیه غذا برای زائرین از مسجد حضرت رقیه(س) شروع شد اما حالا نه تنها این مسجد، بلکه مساجدی مثل علویون، جوادالائمه(ع) و صاحب‌الزمان(عج) هم اضافه شد‌ه‌اند. اعتقادمان این است چه سفری مهمتر از سفر زیارتی کربلا و چه مسافری عزیزتر از مسافر کربلا. با اینکه حین خدمت دلمان برای زیارت پرمی‌کشید اما خدمت زائرین حسین(ع) برایمان تجربه‌ای متفاوت بود.
https://www.masjed.ir/u/7JV

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن