یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۶
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۱۴۹
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

نائب الزیاره باشیم!

ایده نائب الزیاره بودن شاید مربوط به سالهای صدر اسلام بازگردد ولی هرچه می‌گذرد، بیشتر به یک ایثار تبدیل می شود تا انجام وطیفه!

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ مسجدالمتقین در آستانه اربعین هوای دیگری پیدا کرده است. شورو حال یاران کربلایی، به هوای یارانی که آرزوی دیدار کربلا را در دل داشتند اما در خون خود غلتیدند و به خیل اصحاب حسین(ع) پیوستند. حال و هوایی کربلایی که می‌خواهد یاد یاران رفته را زنده کند:
 
به یاد یاران کربلایی
چیزی به اربعین نمانده اما صحن مسجدالمتقین مثل روزهای جبهه و جنگ شده است. روزهایی که حیاط مسجد پر می‌شد از رزمنده‌هایی که می‌خواستند راهی خط مقدم جبهه شوند. حالا تصویر همان رزمنده‌های شهید بر کوله‌پشتی جوانان امروز نصب شده تا به یاد یاران کربلایی شان زیارت اربعین به جای آورند.
 
هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید
بر و بچه‌های بسیجی محله درب دوم، اربعین امسال به تنهایی راهی عراق نشدند. هریک از بچه‌ها امروز خود را نماینده یک شهید محله می‌داند و همانطور که همیشه کوشیده‌اند نام شهیدان محله از سرزبان‌ها نیفتد. شهدایی که هم نامشان زینت‌بخش کوچه‌های محله است هم تصویرشان روشنایی بخش آن.
جمع، جمع عاشقان حسین(ع) است. زائران با پیشانی بندهای قرمز و سبز منقش به «لبیک یا‌زهرا(س)» و «یا حسین شهید (ع)» با صلوات و دعای خیر اهالی محله راهی کربلا شدند تا در اربعین حسینی با شهدایی که تصویرشان را برکوله‌هایشان دارند به فریاد «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) لبیکی دیگر گویند.
https://www.masjed.ir/u/7JW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: