چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۱۸۸
گزارشگر : ایده ایده

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم

به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد از خانواده معظم شهید محمد حسین اکبری تجلیل شد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با هدف بهره‌مندی از فیوضات معنوی و نظرات مبارک خانواده معظم شهدای مسجدی و تجلیل از صبر،‌ استقامت و پایداری ایشان و همچنین ترویج فرهنگ تکریم از ولی نعمتان انقلاب، حضور در بیت معظم شهدای مسجدی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

در چهارمین برنامه، حجت‌الاسلام ذاکر، معاون و فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با خانواده سرافراز شهید محمد حسین اکبری از شهداء عزیز لشکر فاطمیون، دیدار و از ایشان تجلیل کرد. در این دیدار حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ورامین و حجت الاسلام یاسینی معاون فرهنگی ناحیه شهید مدنی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز حضور داشتند.

 

خانواده شهید اکبری که در صمیمیت و ساده زیستی مثال زدنی هستند، در منطقه خیر آباد ورامین زندگی می کنند. 

در منطقه منطقه خیرآباد ورامین قریب به 30 شهید مدافع حرم دارد که تعدادی از آنها را شهداء لشکر فاطمیون تشکیل می‌دهند. محمد حسین اکبری نیز یکی از این دلدادگان بود که در سن 18 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پدر شهید اکبری در این دیدار به علاقه وافر فرزندش به اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: محمد حسین از کودکی برای اهل بیت(ع) مداحی می کرد و برای تحصیل هم حوزه علمیه ای را در افغانستان انتخاب و کرد در آنجا به تحصیل مشغول شد.
وی افزود: محمد حسین همیشه دغدغه کمک به خانواده را داشت و به من کمک می کرد. با این حال من راضی نبودم که تحصیلش را نیمه تمام بگذارد و به معاش ما بیاندیشد.
آقای اکبری درباره شهادت پسر ارشد خود گفت: یک روز محمد حسین پیشم آمد و گفت که می خواهد به سوریه برود. به او گفتم هنوز سن و سالی نداری که صحبت از جبهه و جنگ می کنی! اما پاسخ محکمی از او شنیدم؛ گفت: مگر حضرت قاسم(ع) در کربلا چند سال داشته؟
وی افزود: وقتی این جمله را از او شنیدم، هیچ چیز برای گفتن نداشتم و او رفت و شهید شد...

گفتنی است شهید محمد حسین اکبری 10 مرداد 76 در ولایت غزنی افغانستان متولد  و در تاریخ 21 شهریور 93 در سوریه به شهادت رسید.

در ادامه این دیدار از این پدر والا مقام تجلیل و مراتب تقدیر ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد به خانواده معزز شهید اکبری تقدیم شد.

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

 

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

شهید محمد حسین اکبری

 
https://www.masjed.ir/u/7KQ

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن