یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۵۲۰۱
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه شهید بهشتی مطرح کرد:

لزوم آگاه‌سازی مردم به اتفاقات منطقه

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به حوادث کشورهای عراق و لبنان گفت: دشمن روز به روز دسیسه می‌کند که ائمه جماعات مساجد باید مردم را نسبت به پشت پرده چنین حوادثی آگاه کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام والمسلمین «محسن کرمانی» در اجتماع ائمه جماعات مساجد نواحی شهید بهشتی و شهید محلاتی که چهارشنبه، هشتم آبان ماه در مسجد انصارالحسین (ع) (واقع در تهران، خیابان پنجم نیروی هوایی) برگزار شد مساجد را کانون محوری در سطح شهرها و روستاهای کشور معرفی کرد و گفت: رویکرد مرکز رسیدگی به امور مساجد تقویت این محوریت است و در همین راستا تقویت نقش ائمه جماعات را به صورت جدی دنبال می کند.
 
مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه به حوادث کشورهای عراق و لبنان اشاره و اظهار کرد: دشمن روز به روز دسیسه می کند که ائمه جماعات مساجد باید مردم را نسبت به پشت پرده چنین حوادثی آگاه کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش مساجد در افزایش حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود اشاره کرد و یادآور شد: ائمه جماعات باید ملاک ها را برای مردم بیان کنند و به صورت مستقیم از هیچ جریان و شخصی دفاع نکنند. 
 
کرمانی در ادامه با بیان اینکه عده ای به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در کشور هستند، ابراز کرد: مردم ما بصیر هستند و اجازه شکل گیری چنین فضایی را نخواهند داد ضمن اینکه ائمه جماعات و سخنرانان مردم را نسبت به این موضوع خطرناک آگاه کنند. 
 
وی به طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» اشاره کرد و گفت: مساجد در اجرای این طرح موثر و کاربردی فعال تر شوند که همین موضوع، نقش مساجد را در مدیریت جامعه تقویت می کند.
 
بر اساس گزارش شبستان؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید بهشتی به موضوع قرائت و تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار برگزاری جلسات قرآنی اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: بنده علاوه بر ختم قرآن کریم، نهج البلاغه را نیز ختم می کنم. ضمنا در برخی از مناسبت ها صحیفه سجادیه را نیز می خوانم. بنابراین فعالان فرهنگی کشور، موضوع قرائت و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را جدی بگیرند.
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/7Lt

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن