چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۲۶۲
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام نوری زاده در نشست اعضای منتخب شورای نواحی:

نشست «اعضای منتخب شورای نواحی»

ریاست مرکز : بهره بردن از خرد جمعی، هدف تشکیل شورای منتخب نواحی است...

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ نخستین نشست «اعضای منتخب شورای نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد» عصر چهارشنبه 6 آذر 98 در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام جدیدی معاون جذب و آموزش این مرکز و اعضای منتخب شورای نواحی استان تهران برگزار شد.

 

بسیج مولود مسجد است

بر اساس این گزارش حجت الاسلام نوری زاده در این نشست، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب به خصوص شهدای فتنه اخیر گفت: این شهدا فتنه گرانی را که در مسیر ضد ولایت قدم برداشتند را رسوا کردند. امید است این جریانات مقدمه ای برای بصیرت بیشتر و ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه هفته بسیج را به خصوص، باید به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت، اظهار کرد: رهبر انقلاب حقیقتاً بسیجی واقعی هستند. رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود بسیج را یکی از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی بر می شمارند و امام راحل(ره) نیز می فرمودند: ای کاش من هم یک بسیجی بودم!

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه گفت: بسیجی، عنصری بصیر، ساعی و یاور انقلاب و رهبری است. بسیجی یکه تاز میدان های مبارزه و جهاد در راه خداست. لذا می توان گفت: بسیجی اهل سازش و محافظه کاری نیست، زیرا؛ مقتدای بسیجی، امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به بسیجیان فرمودند؛ «ارتباط خود را با مساجد تقویت کنید چرا که بسیج متولد مسجد است». لذا این تعبیر برای ما بسیار ارزشمند است، چون در عرصه مسجد خدمت می کنیم. لذا باید قدر این عنصر همیشه در صحنه را بدانیم.

 

انتقال سریعتر تجربیات، هدف نشست «اعضای منتخب شورای نواحی» است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه، در جمع اعضای منتخب شورای نواحی گفت: شورای نواحی یکی از مولودات مبارک مرکز رسیدگی به امور مساجد است و تجربیات بسیار خوبی از طریق این شورا به ائمه جماعات منتقل شده است. همچنین این شورا موجب استحکام بیشتر مساجد و تقویت ائمه جماعات شده و استفاده بیشتر از تجربیات همدیگر را فراهم آورده است.

وی در ادامه گفت: بعد از موفقیت شورای نواحی این نیاز احساس شد که یک شورای عالی که منتخبی از شورای نواحی استان تهران است را بوجود آورده تا بتوانیم برخی از سیاست های مرکز را با سرعت بیشتری به ائمه جماعات منتقل کنیم.

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه مساجد در تقویت باورهای دینی گفت: امروزه، یکی از مهمترین کارکردهای مساجد در حوزه  آسیب ها و سلامت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین پایگاه های نیکوکاری، مساجد هستند، گفت: امروزه مرکز رسیدگی به امور مساجد با نهادهای مختلفی در ارتباط است. نهادهایی که در ارتباط با آنها بتوان از خدمات اجتماعی مساجد بهره برد.

 

دشمن بیشتر از ما مسجد را می شناسد

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه با بیان این که: دشمن به اهمیت مساجد بیش از ما پی برده ، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای قطع ارتباط مردم با مسجد می کند. همچنین مانع ارتباط گیری روحانیت با جوانان می شود.

وی افزود: بعضا دشمن این کار را از از طریق خودمان انجام می دهد. اگر برنامه مستمر و جذابی در مسجد نداشته باشیم و نتوانیم مخاطبین خود از حیث روحی و فکری اغنا کنیم، طبیعی است که نقشی را که دشمن می خواهد را بازی کرده‌ایم، منتها ناخواسته!

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: روحانیون باید امروز بیش از گذشته مطالعه داشته باشند و به ابزارهای به روز و فضای مجازی تسلط داشته باشند زیرا سطح فکری و میزان اطلاعات مخاطبین در حال گسترش است. همچنین باید با جامعه هدف ارتباط بیشتری برقرار کنیم و فضای مسجد را برای آنها جذاب کنیم.

وی افزود: یکی از مولفه های موفقیت برای یک مسجد جمعیت و به خصوص جمعیت جوان است. اگر مسجدی دارای جمعیت جوان بیشتری باشد، موفق تر است.

حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به انتقال تجارب مساجد موفق در نشست های شورای نواحی گفت: اعضای منتخب شورای نواحی می توانند تجارب و سیاست های مرکز را به شوراهای نواحی محلات در تهران و سایر استان‌ها برسانند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه 63 پیشنهاد از سوی شوراهای نواحی به مرکز منتقل شده و قرائت برخی از آنها، گفت: این امر نشان دهنده تعامل بین شوراها و این مرکز است. امید است که در آینده میزان پیشنهادات و انتقال تجارب بین این شوراها افزایش یابد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست: اعضای منتخب شورای نواحی، به ارائه تجربیات و پیشنهادات خود پرداختند.


اعضای منتخب شورای نواحی
اعضای منتخب شورای نواحی
اعضای منتخب شورای نواحی
اعضای منتخب شورای نواحی

 

https://www.masjed.ir/u/7Nc

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری