سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۲۷۴
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

حج ما فقرا امام رضا(ع)

یکی ایده اردویی مناسب در فصل تابستان، برگزاری اردوهای زیارتی برای نوجوانان بویژه نوجوانان بی‌سرپرست و نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مسجد ایده؛ تابستان که می‌رسد فصل خوش بازی‌ها و اردوها آغاز می‌شود. تا پیش از آمدن تابستان تربیت تنها در حوزه آموزش گنجانده می‌شد اما در این فصل تربیت در خلال بازی و سرگرمی، اردوهای دسته‌جمعی و فعالیت‌های گروهی معنا می‌شود که بی‌گمان تاثیرگذاری بالاتری دارد. چرا که در ضمن همین برنامه‌ها و سفرهای گروهی است که تربیت معنای زنده‌تر و پویاتری می‌یابد، دوستی‌های جدید محقق می‌شود و استعدادهای بیشتری شکوفا می‌شود.

 

یکی ایده اردویی مناسب در فصل تابستان، برگزاری اردوهای زیارتی برای نوجوانان بویژه نوجوانان بی‌سرپرست و نیازمند است. در این سفرهای اردویی به دلیل وجود بستر معنوی و توسل به ائمه اطهار، یتیمان و نیازمندان خانواده جدید خود را پیدا کرده و دوستی‌های جدید شکل می‌گیرد. فرصتی مهیا می‌شود برای تربیت، برای حضور، برای ساخت نسل آینده انقلاب و شاید خیلی چیزهای دیگر...

 

ایده: اعزام دانش‌آموز محروم و بی‌بضاعت مسجدی به مشهد به طور رایگان
 
مسئله
 
لزوم حمایت مسجد از محرومان و یتیمان محل

 

شرح ایده
 
حضرت امام رضا(ع) و دیگر حرم ائمه همچون مساجد خانه الهی بر روی زمین و محل رفت و آمد ملائکه هستند. یکی از جاذبه‌های مسجد فعال، می‌تواند برنامه‌ریزی برای داشتن چند اردوی زیارتی به این حرم شریف باشد. برای جذب نوجوانان بی‌بضاعت و محروم این ایده بسیار مفید و قابل توجه است و می‌تواند بستری برای آشنایی بیشتر با مسجد و کادر مسجد باشد.

 

تابستان فصلی است که می‌توان برای این اردو برنامه‌ریزی کرد و طی یک اردوی زمانبندی شده، به تغذیه فرهنگی و معنوی آنها اقدام نمود.

 

بایدها و نبایدها

تعیین زمانی مناسب برای برگزاری اردو مثل فصل تابستان

تامین هزینه اردو از طریق خیرین مسجد

تنها بر روی یتیمان اصرار نباشد بلکه کلیه نوجوانان نیازمند امکان حضور داشته باشند.

 

مستحبات و زینت‌ها
قرائت عقد برادرخواندگی بین شرکت‌کنندگان اردو
اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در ضمن اردو
استفاده از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آتی مسجد
 
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری(دامت برکاته):
"کمک به‌ ضعفا و مستمندان‌ یک خواست‌ اسلامی‌ است‌ و مردم‌ باید کمک‌ها و حمایت‌ خود را از سازمان‌های‌ امدادی‌ افزایش‌ دهند اینجانب‌ به ویژه‌ در مورد ایتام‌ به‌ مسئولان‌ سازمان‌ بهزیستی‌ تأکید می‌کنم‌ که‌ به‌ صورت‌ مضاعف‌ به‌ یتیمان‌ تحت‌ سرپرستی‌ این‌ سازمان‌ رسیدگی‌ کنند و مبادا در نظام‌ اسلامی‌ یتیمی‌ مورد اهمال‌ و بی‌توجهی‌ قرار گیرد. رسیدگی‌ به‌ ایتام‌ یک مسأله‌ بسیار مهم‌ انسانی‌ است‌ و عمل‌ به‌ دستورات‌ اسلامی‌ در این‌ زمینه‌ باید جدی‌ گرفته‌ شود".

 

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب، 29/ 4/ 73
https://www.masjed.ir/u/7NC

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن