چهارشنبه / ۱ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۳۳۷
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

ایده‎‌های غدیری/ مهمانان ویژه سادات بنی‌فاطمه

همیشه معمول بوده است که روز عیدغدیر از سادات عیدانه و هدیه گرفته می‌شود. اما چه خوب است مساجد برای سادات هدیه ویژه‌ای درنظر بگیرند و جایگاه سادات را مورد تعظیم و تکریم قرار دهند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ مسجد ایده؛ این یک پیام مهم است؛"حاضران به غایبان برسانند".

نورچشمی‌های شهر، سادات بنی‌فاطمه، به یک مهمانی ویژه دعوتید، اینجا از دست کریمانه رضا(ع) می‌بخشند و راهی‌تان می‌کنند تا بهشت رضا، پس دعوتش را اجابت گوییم و غدیرانه امسال‌مان را از دست  خادمان بهشت بگیرید...

ایده: ارسال دعوت‌نامه برای خانواده‌های سادات شهر؛ سادات بنی‌فاطمه و دعوت از آنها جهت حضور در مراسم جشن مسجد همراه با اهدای عیدانه‌ای برای ایشان

مشروح ایده

همیشه معمول بوده است که روز عیدغدیر از سادات عیدانه و هدیه گرفته می‌شود. اما چه خوب است مساجد برای سادات هدیه ویژه‌ای درنظر بگیرند و جایگاه سادات را مورد تعظیم و تکریم قرار دهند. مساجد می‌توانند با ارسال دعوتنامه برای خانواده‌های سادات شهر و دعوت از آنها جهت حضور در مراسم جشن عید‌غدیر میزبان مراسم جشن باشند . همچنین بهتر است از مهمانان بخواهیم با شال سبز و نمادین در جلسه حاضر شوند. 
پیشنهاد می‌شود برای خانواده‌های سادات، هدیه سفر به مشهد مقدس، به طور خانوادگی در نظر بگیریم و ایام دهه ولایت و امامت، هر شب به قید قرعه به سه خانواده سادات، کمک هزینه سفر اهدا گردد. توصیه می‌شود بر مبنای عبارت معروف خطبه غدیریه "حاضران به غایبان برسانند" تنها به خانواده‌هایی که در مراسم حاضر هستند هدیه اعطا شود.

متن دعوت‌نامه

از همون بچگی دوسشون داشتم؛ بچه سیدها رو می‌گم.

یادمه یه بار معلم انشامون گفته بود؛ می‌خواهید در آینده چه کاره شوید؟ جوابا معلوم بود: خلبان، دکتر، مهندس، پرستار، راننده، کارگر، ولی انشای من با همه فرق داشت...من می‌خواستم"سید" بشم! همکلاسیای من بعدا هر کدوم‌شون یا دکتر شدند، یا مهندس یا راننده و...ولی من"سید" نشدم!
از اون روزا خیلی گذشته و من همچنان بچه سیدا رو دوست دارم. نه اینکه فقط من اینجوری باشما، قلب همه شیعه‌ها پره از مهر و محبت بچه‌های زهرا(سلام‌الله علیها). برای همینه که توی کل سال، غدیر واسه ما شیعه‌ها یه روز دیگه‌س، یه عید دیگه.
غدیر که می‌شه خوش‌تیپ می‌کنیم، عطر می‌زنیم، لبخند می‌زنیم، و خوش‌اخلاق‌تر از همیشه به هم تبریک می‌گیم و خدا رو شکر می‌کنیم که مولامون علی(علیه‌السلام) شد.
امسال با هم یه قراری گذاشتیم. غدیر امسال مثل هر سال، پرچم بچه شیعه‌ها بالاست. قراره زیر پرچم علی ولی‌الله دور هم جمع بشیم و از علی(ع) بگیم و از علی(ع) بشنویم. راستش رو بخواید با خودمان گفتیم حالا که قراره زیر پرچم ولایت آقامون جمع بشیم، جه خوبه که مهمونای ویژه‌ای هم داشته باشیم.
از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون، هرچقدر با خودمون کلنجار رفتیم، کسی بهتر از شما پیدا نکردیم. شما سید عزیز مهمون ویژه، مهمون ویژه‌ی ما توی"دهمین غدیرانه روی دست آفتاب" هستید. این رو هم می‌دونیم که مهمون ویژه، پذیرایی ویژه می‌خواد هدیه ویژه می‌خواد!!!
برای یه مهمون ویژه باید دست و دلبازی کرد، باید کریم بود و کریمانه میزبانی کرد. ما که به خودمون نمی‌دیدیم. برا همین رفتیم سراغ کریم‌ترین کسی که می‌شناختیم. هدیه‌ی ویژه برای مهمونای ویژه غدیر امسال رو حواله کردیم به ولی نعمتون امام رضا(ع).
قرار شد هر شب سه نفر از شما سادات جمع، به نیابت از همه مشرف بشن مشهد، پابوس آقا امام رضا(ع) و برا بقیه دعا کنن. اونم با خانواده. پس هر شب سه خونواده از سادات جمع به قید قرعه به تعداد افراد خونواده‌شون کمک هزینه زیارت امام رضا دریافت می‌کنن. این هدیه فقط مخصوص سادات حاضر توی مراسمه.
پس حاضران به غایبان برسانند...

سابقه اجرای ایده

این ایده توسط مجمع فرهنگی الغدیر کاشان اجرا شده است.

 

https://www.masjed.ir/u/7PI

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: