سه شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۴۰۰
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری زاده:

"مسجد"پایگاه ترغیب به انتخاب اصلح

حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده: مسجد؛ مهم‌ترین پایگاه ترغیب به انتخاب افراد اصلح است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده در گردهمایی ائمه جماعات مساجد که شامگاه سه شنبه، سوم دی ماه در مسجد روح الله برگزار شد با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی آغاز شد، گفت:  انقلاب ما به لطف الهی بیش از ۵۰ غائله از جمله غائله های کردستان، هفتم تیرماه، حمله نظامی به طبس، جنگ تحمیلی و فتنه ۱۳۸۸ را پشت سر گذاشته است.

 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا است و مردم همیشه در برابر دسیسه های دشمنان ایستاده اند.
 
 
ایشان افزود: دشمن، اصل اسلام و انقلاب اسلامی را هدف گرفته است. هدف شکل گیری گروهک های تروریستی همچون القاعده و داعش، ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی است که هیچ وقت موفق به انجام آن نشده اند. ما هرگز اجازه نمیدهیم خون شهدا به هدر برورد.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: امروز مساجد، سنگر اصلی دفاع از انقلاب اسلامی هستند. همچنین مساجد مهم ترین پایگاه ترغیب مردم به حضور در انتخابات و همچنین روشنگری برای انتخاب اصلح هستند.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: پاک زیستی، حرکت در مسیر امام و رهبری، صادق بودن، امانت داری، تقوی، دشمن شناسی و شجاعت از جمله مهم ترین شاخص های افراد اصلح است. مساجد نیز یک مرکز مهم برای تبیین این شاخص ها برای مردم هستند.
 
 
ایشان در ادامه گفت: ما مدیون خانواده شهدا هستیم و اگر شهدا روز قیامت از ما درباره عملکردمان بپرسند، حتما عده ای از ما شرمنده خواهیم بود.
 
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به خدمات و نقش مساجد در مراحل مختلف و حساس انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری، مساجد را مهم ترین مرکز برای تداوم انقلاب معرفی کردند.
 
 
ایشان در ادامه از خدمات ائمه جماعات مساجد در سنگرهای مختلف تقدیر کرد و گفت: هر قدر کار کنیم، کم است زیرا دشمن از هیچ کوشش و ترفندی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نمی کند.
 
 
نوری زاده ادامه داد:مسجدی ها اجازه ندادند دسیسه های دشمنان در غائله افزایش قیمت بنزین به نتیجه برسد. البته ما باید از این کمکاری پوزش بطلبیم و نسبت به عملکرد ضعیف برخی از مسئولان، حساس باشیم و هر حرکتی که انجام می دهیم، باید در مسیر امام و رهبری باشد.
 
 
ایشان در ادامه به موضوع تحولات منطقه به خصوص عراق و لبنان و بروز اغتشاش در این کشورها اشاره کرد و افزود: مسجدی ها در این زمینه نیز باید بصیرت افزایی کنند. مساجد باید در این موارد پشت پرده این اتفاقات را برای مردم تبیین کنند. همانطور که فتنه گران در 88 از استکبار خط می گرفتند اما مسجدی ها در زمان فتنه، اجازه‌ ی تعبیر خوابِ سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را ندادند.
 
ایشان  با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران است، تاکید کرد: مساجد باید مروج فرهنگ شهادت و اطاعت از ولی فقیه باشند و در عرصه هایی همچون انتخابات نیز باید درباره شاخص هایی که مقام معظم رهبری مطرح می کنند برای آحاد مردم، روشنگری کنند.
 

 

پایان پیام/

https://www.masjed.ir/u/7Ro

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: