دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۴۷۱
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد:

پایش فعالیت‌های قرآنی بیش از هزار مسجد

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به پایش قرآنی بیش از یک هزار مسجد در استان تهران، گفت: براساس این پایش، فعالیت‌های قرآنی مساجد تقویت می‌شود. راه‌اندازی هیئت جوانان نیز از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان با  اشاره به پایش جامع قرآنی در بیش از یک هزار مسجد استان تهران، اظهار کرد: با این پایش قرآنی که سه ماه به طول انجامید، در جریان فعالیت های قرآنی مساجد قرار  گرفتیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بر اساس این پایش در جریان فعالیت های قرآنی مساجد قرار گرفتیم تا مساجدی که در این زمینه برنامه دارند، فعالیت هایشان تقویت و برای مساجدی که برنامه ندارند، فعالیت های جدید تعریف شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این پایش قرآنی، ۹۵۰ مسجد تهران، مجری طرح تلاوت نور، ۴۰۰ مسجد کرسی تلاوت قرآن ماهانه و در ۷۰۰ مسجد نیز کرسی تفسیر هفتگی و ماهانه هستند. علاوه بر این، در 350 مسجد جلسات آموزش روخوانی قرآن و در 350 مسجد دوره های حفظ قرآن کریم برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برپایی ۵۰۰ محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان در مساجد پایتخت، بیان کرد: در 300 مسجد هم مهدهای قرآنی فعال و در 260 مسجد دارالقرآن ها فعال هستند.

 

وی در ادامه به انجام مقدمات تشکیل هیئت جوانان در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت امنا و هیئت اجرایی این طرح در حال شکل گیری و عضو گیری است و درصدد هستیم تقسیم وظایف این هیئت انجام شود.

https://www.masjed.ir/u/7U2

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: