یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۵۲۵
گزارشگر : ایده ایده

بیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه انتخابات

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه انتخابات، بیانیه ای خطاب به ائمه جماعات صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در آستانه‌ی رویداد بزرگ و حساس انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی و میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری، بیانیه ای خطاب به ائمه جماعات صادر کرده است.

این بیانیه به شرح زیر است؛

محضر شریف ائمه‌ محترم جماعات مساجد استان تهران (دامت برکاتهم)

سلام علیکم و رحمة ا...

  با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) ، گرامیداشت مقام زن و مقام شامخ مادر و تقارن این ایام با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز عروج ملکوتی سردار رشید اسلام شهید سپهبد سلیمانی عزیز و یارانش، در آستانه‌ی رویداد بزرگ و حساس انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی و میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری ، بر خود فرض می‌دانم ضمن تقدیر و تشکر از ورود بصیرت‌آفرین و اثر‌بخشی که منسجم‌تر از ادوار گذشته، در جایگاه پدر معنوی مسجد و محل، معطوف به هدایت مردم برای رقم‌زدن حماسه‌ای پرشور و شعور و ثبت حضور حداکثری به نفع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اید ، چند نکته را به‌محضر مبارکتان یادآوری و تقدیم نمایم :

 

1. مردم‌سالاری از منظر دینی، ابتکار اسلام ناب و هدیه‌ی روحانیت معظّم به کشور است و با تدبیر امام راحل عظیم‌الشأن(ره)، حق و تکلیف مردم، از خاستگاه دینی و به برکت انقلاب بازخوانی شد. انتخابات، این مظهر حضور آگاهانه‌ در عرصه‌ی صیانت از دستاوردهای خون شهدای گرانقدر، به منزله‌ی لیله‌القدر نظام اسلامی، یکی از مهم‌ترین آوردگاه‌های رویارویی ملت آگاه با استکبار جهانی بوده و تردیدی نیست که مشارکت عمومی، گسترده و هوشمندانه‌ی مردم، اصلی‌ترین مطالبه‌ی رهبری عالیقدر محسوب شده و نقشی بسزا در خاموش کردن فتنه‌ها و طراحی‌های پیچیده‌ی دشمنان ایفا مینماید. در این راستا، انتظار می‌رود عزیزان، با پرهیز از ایستایی در داخل مسجد، به فضای محلات ورود کنند و با همت و جدیت، به تشویق حضور حداکثری مردم شریف، پای صندوق‌های رأی بپردازند.

 

2.  تردیدی نیست که اهالی مساجد، این فعالان مخلص هسته‌های مقاومت فرهنگی، خواص نظام، گروه برگزیده و بهترین‌های جامعهی اسلامی محسوب می‌شوند و البته، نقش محوری " مسجد " و " امام جماعت " ، مانند همیشه در برگزاری پرشور و گسترده‌ی انتخابات و برگزیده شدن نمایندگان ولایت‌مدار، دشمن‌ستیز، پاکدست، معتقد به مبانی و ارزش‌های انقلاب، توانمند در اصلاح ساختار رنجور اقتصاد کشور با بهره‌برداری صحیح از فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور، دارای انگیزه در امر ولاییِ بهبود وضعیت معیشت محرومین ، بسیار تعیین‌کننده  و سرنوشت‌ساز است .

 

3. حفظ مکانت والا و قدسی مساجد و اقتضای حریت و آزادگی ائمه‌ی محترم جماعات، به‌عنوان گروه مرجع توده مردم، جایگاه آنان را به عنوان مبیّن و مفسّر منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی ارتقاء می‌دهد. به‌شکل طبیعی، مشی و منش پدرانه و حکیمانه‌ی امام محترم جماعت، اقتضای آن را دارد که ضمن بهره‌مند کردن مؤمنین از نظرات صریح مشورتی خود، اجازه‌ی استفاده‌ی سطحی از مساجد را که صندوق ذخیره‌ی نظام اسلامی محسوب می‌شوند، به احدی ندهند .

 

4. تجربهی گرانسنگ چهار دههی گذشته نشان می‌دهد که جز پایگاه ولایت فقیه که عمود خیمهی انقلاب و امید مؤمنین محسوب می‌گردد، آبرو و اعتبار علما و منابر و مساجد، ضمن حفظ نگاه انقلابی و سیاسی اصیل و پرهیز از ابتلای به آفت خطرناک، بنیان سوز و البته زیبانمای سکولاریزم، برای جریانات موسمی سیاسی نباید هزینه شود. زاویه نگاه گروهها، در گذر ایام، دچار تغییر می‌شود و لیکن آنچه که ثابت و اصیل، در هر شرایطی باقی می‌ماند، ولی فقیه زمان است. البته تبیین شاخص‌ها و بصیرت افزایی مطابق مشی رهبر فرزانه انقلاب، نیاز جدی مردم است که با لسان نافذ علما تأمین خواهد شد .

 

5. در آخرین دوره انتخابات، همکاری مساجد برای استقرار صندوق‌های رای، با وجود همه مشکلات پیرامونی و طبیعی که در جریان آن هستیم، افتخارآمیز بود . حق این است که مساجد پایگاه اصلی استقرار صندوق های اخذ رای باشند و همچون سال‌های آغازین انقلاب، تکلیف شرعی و انقلابی امت حزب ا... در مقدس‌ترین مکان ادا شود و این مهم تدبیر و اعمال مدیریت ائمه‌ی محترم جماعات را می‌طلبد .

6. وحدت ملی، گوهری بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است که در مساجد باید صیانت شده ومتجلی گردد. به فضل الهی، ایام انتخابات، با عزت و سربلندی مردم و نظام اسلامی خواهد گذشت و پس از برگزاری انتخابات ، منتخبان ملت، سکان قانون‌گذاری کشور را به‌دست خواهد گرفت و در یک رویکرد اخلاقی و منطقی، شور و هیجانات تلخ و شیرین به خاطره‌ها خواهد پیوست و مودت و همدلی مومنین و اهل مسجد ، جایگزین رقابت‌ها خواهد شد. از روحانیت آگاه و مدبر در جایگاه امام مسجد و محل توقع می‌رود شرایطی فراهم نمایند که همه‌ی سلایق به‌رسمیت شناخته شده ذیل گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ، مسجد و امام مسجد را مأمن و مایه‌ی آرامش روحی و معنوی خود بدانند و به سرمایه‌ی انس و ارتباط صیانت‌بخش افراد با خانه‌ی خدا، آسیب و خدشه‌ای وارد نشود.

7. مساجد به‌جهت نقش تعیین‌کننده، اهمیت و میزان تأثیرگذاری که برای هدایت افکار عمومی دارند، مورد توجه گروه‌ها و جریانات سیاسی برای انعکاس برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود قرار دارند. لسان نافذ و نگاه بصیر ائمه‌ی محترم جماعات، این مقطع را به فرصتی برای آزاداندیشی و آگاهی‌بخشی مبدل کرده است و درعین حال، حفظ آرامش خانه‌ی خدا و اجتناب از بروز هرگونه تنشی میان مؤمنین وحفظ حرمت‌ها، همواره مورد توجه بوده و هست، اما برخورد انقلابی و غیرتمندانه‌ی شما عزیزان که بدون هیچ مسامحه‌ای، از جولان اصحاب شناخته شده‌ و توبه نکرده‌ی فتنه در فضای مساجد جلوگیری نموده‌اید، علی‌رغم سرزنش بدخواهان که موجب افتخار است و باوجود نقد ساده‌اندیشان که موجب تأسف است، جای تقدیر و تشکر دارد.

8. اهمیت و حساسیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، نباید ما را از جایگاه خطیر مجلس خبرگان رهبری، غافل سازد. لازم است ائمه‌ی محترم جماعات با نگاه دقیق و رصد هوشمندانهی شرایط، و با ارائه‌ی معیارهای لازم برای تصدی منصب نمایندگی مردم در مجلس خبرگان ، زمینه‌ی ورود افراد شایسته، انقلابی، کارآمد را در صحن این مجلس فراهم سازند.

9. درخاتمه با عنایت به اینکه، امسال ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اربعین شهادت سردار سرافراز اسلام ، شهید حاج قاسم سلیمانی مقارن گردیده و همچنین اولین سال گام دوّم انقلاب را که رهبر عالیقدر و حکیم در بیانیه ارزشمند خود بر اهمیت و تبیین نکات آن تأکید ویژه فرموده‌ اند ، پشت سر گذاشته ایم ، شایسته است حضرات ائمه محترم جماعات با اهتمام لازم نسبت به موارد فوق  ، ضمن اتخاذ تدابیر مناسب ، زمینه استقبال از ماه نورانی رجب و بهره برداری از فضیلت اعتکاف و دعا و مناجات و تکریم مناسبت‌های شریف آن را ، به منظور زدودن غبار غفلت و تقویت عیار بندگی و معنویت ،  با استفاده از همراهی و همدلی آحاد نمازگزاران ارجمند فراهم فرمایند .

امید می‌رود با عنایت کریمانه حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلام‌ا...‌علیها، به برکت میدان‌داری و حضور فعال و مؤثر مساجد و ائمه‌ی محترم جماعات در این آزمون بزرگ الهی، شاهد آفرینش حماسه‌ی دشمن‌شکن و بزرگ سیاسی ملت انقلابی ایران باشیم .

سید ناصرالدین نوری زاده

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

https://www.masjed.ir/u/7WE

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: