شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۵۳۵
گزارشگر : ایده ایده
در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور مطرح شد:

استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه

جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور به نقش و جایگاه مساجد در امور اجتماعی و خیریه پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ یکصد و چهل و هفتمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور روز چهارشنبه شانزدهم بهمن ۹۸ با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در دفتر این تشکل مردم نهاد، برگزار شد.

 

در این نشست مهندس حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور با بیان اینکه مساجد از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، گفت؛ استفاده از ظرفیت مساجد کشور با هماهنگی اصناف در امور خیر پیشنهادی بود که ما به سلف حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس کنونی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور دادیم و امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، این امر مهم را پیگیری می کنیم.

 

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با نقل قولی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت: هر کس دری از خیر برایش گشوده شود، باید فرصت را غنیمت بشمارد چون نمی داند چه وقت این در بسته خواهد شد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران، خلأ تاسیس مرکزی برای رسیدگی به امور مساجد احساس می شد. کمبود این مرکز در استان تهران بیش از سایر نقاط ایران احساس می شد. لذا این مرکز به فرمان مقام معظم رهبری و همت آیت الله مهدوی کنی و آیت الله انواری در سال ۶۶ تاسیس شد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با ارائه آماری از تعداد مساجد استان تهران گفت: هم اکنون ۳۵۰۰ مسجد در تهران داریم که قریب به ۵۰۰ مسجد از این تعداد فعال نیستند. هزار مسجد جامع در استان تهران وجود دارد و باقیمانده مساجد محلی هستند.

 

وی افزود استان تهران یکی از محروم ترین استان ها در تعداد مسجد است زیرا برای هر نه هزار نفر دو مسجد وجود دارد در صورتی که باید برای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده با اشاره به اینکه شاخص حکومت دینی مسجد است گفت: حکومت اسلام با ساخت مسجد آغاز شد و مهمترین امور دینی در صدر اسلام در مساجد پیگیری می‌شد. مهمترین اقدامات دینی در طول تاریخ اسلام در مساجد کلید خورده است. در انقلاب اسلامی ما نیز مساجد نقش محوری داشتند اداره و پشتیبانی جنگ تحمیلی نیز با مساجد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده افزود: کسانی که در مسجد تردد می کنند از آسیب های اجتماعی مصون هستند. زیرا مهمترین فرهنگسرای عالم مسجد است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود؛ هم اکنون حدود ۲۵ نهاد در مسجد وجود دارند و فعال هستند ۹۷ درصد شهدای ما از مساجد به عرش رسیده‌اند. امیداست بتوان از این ظرفیت بهترین استفاده را برد.

استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه
استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه
استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه
استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه
استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه
استفاده از ظرفیت مساجد در امور خیریه

https://www.masjed.ir/u/7Wb

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن