شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۱
سرویس : مسجد سیدالشهداء (ع)
کد خبر : ۳۵۵۴۶
گزارشگر : ایده ایده
امام‌جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) تاکید کرد:

مسجد بهترین ظرفیت را در ترویج سیره فاطمی دارد

حجت‌الاسلام صدر با بیان‌اینکه مسجد بهترین ظرفیت را برای معرفی الگوهایی همچون حضرت فاطمه(س) دارد، گفت: در این پایگاه می‌توان شئون فردی، اجتماعی و سیاسی شخصیت آن حضرت(س) را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام «جلال صدر» در گفت و گو با شبستان، با اشاره به نقش مساجد در تبیین و معرفی سیره فاطمی، گفت: قرآن کریم درباره پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ»، یکی از پیام هایی که از این آیه می توان برداشت کرد، این است که کسانی که مورد توجه و عنایت نبی مکرم اسلام(س) بودند، نیز می توانند، الگو و اسوه ای برای همگان باشند.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) سعادت آباد بیان کرد:  اهتمام به عبادت و نماز و رسیدگی به فقرا یکی از ویژگی های بارز اخلاقی دخت نبی مکرم اسلام(س) بود، از طرفی آن حضرت(س) نه تنها الگویی برای زنان بلکه اسوه کاملی برای مردان نیز بوده و هستند، بنابراین باید از طرق مختلف و از مراکز دینی و ظرفیت های قابل توجهی همچون مساجد برای معرفی چنین اسوه و نمونه کاملی اهتمام صورت گیرد.

 

این کارشناس در حوزه دین با تاکید بر اینکه مساجد یکی از بهترین بسترها برای تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) در شئون مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محسوب می شوند، ابراز کرد: می توان این امکان را در خانه های خدا فراهم کرد که در برنامه های عمومی همچون منابر به سیره وشخصیت حضرت فاطمه(س) پرداخته شود، در برنامه های بخش خواهران مساجد، معرفی کتب و تالیفات پیرامون آن حضرت(س) مورد اهتمام قرار گیرد وپایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری هم با اجرای برنامه های فرهنگی و معرفتی مروج سبک و سیره زندگی فاطمی باشند.

 

وی ادامه داد: یکی از مولفه های مهم در تبیین سیره و شخصیت حضرت فاطمه(س) این موضوع است که تقوا و اولیای خاص بودن حضرت برای همگان تبیین شود، نه اینکه تفکیک میان زن و مرد که در متون دینی نیز مطرح نشده، بیان شود. بدون شک و براساس آنچه در آموزه های دینی آمده، اگر مردی موفق بوده، به طور قطع به واسطه زنی موفق بوده است.

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) سعادت آباد با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: بعد از ازدواج امیرالمومنین امام علی(ع) با حضرت فاطمه(س)، پیامبر(ص) از مولای متقیان(ع) در مورد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) پرسیدند که ایشان فرمودند: «زهرا(س) برای بندگی خدا بهترین کمک کار برای من است»، بیان این سخن به این معنا است که موفقیت یک مرد مرهون زحمات و تلاش یک زن موفق بوده است. این موارد باید در مساجد برای جوانان تبیین شود.

https://www.masjed.ir/u/7WA

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن