شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۵۴۷
گزارشگر : ایده ایده
تولیت حوزه علمیه مروی:

مسجد پایگاه ظهور حاج قاسم‌ها است

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه سبک زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خوبی تربیت مسجدی را نمایان می‌کند، گفت: این شهید جز زمانی که در میدان جهاد بود، در مسجد حضور داشت و از طریق راز و نیاز با خدا، نیروی مبارزه با دشمنان را کسب می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ آیت الله «محمدباقر تحربری» در گفت و گو با شبستان با بیان اینکه خون شهدا درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است، اظهار کرد: شهدا زمانی موجب سرنگونی رژیم طاعوت، زمانی موجب حفظ مرزهای کشور و زمانی نیز عقب راندن دشمنان از حریم حرم مطهر اهل بیت (ع) شدند.

 

تولیت حوزه علمیه مروی افزود: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله شهدایی بود که در تمام دوره ها و برهه های انقلاب اسلامی از مبارزه با نظام طاغوت تا دفاع از حرم های اهل بیت (ع) حضوری موثر داشت.
 
 
وی تصریح کرد: با نگاه دقیق به زندگی شهدا از جمله دو شهید شاخص چند سال اخیر کشورمان -محسن حججی و حاج قاسم سلیمانی- به خوبی ردپای تربیت مسجدی را پیدا می کنیم.‌ اکثریت شهدا از بچه های فعال مسجدی و هیئتی بودند که همین موضوع، اهمیت کار ائمه جماعات در تربیت نیروهای انقلابی را نشان می دهد.
 
 
آیت الله تحریری تاکید کرد: مطالعه زندگی نامه سردار سلیمانی و واکاوی سبک زندگی وی نشان می دهد این شهید پرافتخار اسلام، به جز اوقاتی که در حال مبارزه با دشمنان دین و انقلاب بود، در سایر اوقات در مساجد یا هیئت ها حضور داشت و از طریق راز و نیاز با خداوند و توسل به اهل بیت (ع) نیروی لازم را برای مبارزه با دشمنان کسب می کرد.
 
 
وی با تاکید بر اینکه تقویت و حمایت مادی و معنوی از مساجد بهترین راهکار مقابله با دشمنان و جذب نسل جوان و پاسخ به سوالات آنان است، خاطرنشان کرد: فعالیت بیش از ۷۰ هزار مسجد و بیش از ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی در کشور اگر با تزریق خلاقیت، اندیشه و ایمان انقلابی همراه شود و در این مسیر از نیروی جوانی استفاده شود هر روز شاهد رویش سلیمانی ها و حججی ها در کشور خواهیم بود.
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/7WB

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری