سه شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۵۵۹
گزارشگر : ایده ایده
با حضور رئیس مرکز

همایش سالیانه شورای نواحی امور مساجد برگزار شد

همایش سالیانه شورای نواحی به همت معاونت جذب و آموزش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ همایش سالیانه اعضاء شورای نواحی هجده‎ گانه امور مساجد به همت معاونت جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظهر سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب  برگزار شد.
 بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا گفت: اگر فاطمه سلام الله علیها نبود، ولایت و امامت هم نبود.
 
وی در ادامه افزود: اکنون در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام حساسی به سر میبریم. ایامی که با شهادت سردار سلیمانی و سالگرد صدور  انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب همراه شده است.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: اکنون بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه های مختلف هنوز شاهد چنین کلام و فکری امام راحل در جامعه هستیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده با مرور فرمایشات امام راحل گفت: امام می‌فرمودند: مسجد محلی است که از آن باید امور اداره شود. ما پیروزی و ادامه انقلاب را مدیون مساجد هستیم. امروزه مساجد همان کارکردی که در ابتدای انقلاب به اسلامی را داشتند با همان اهمیت دارا هستند.

 

وی افزود: امروز متاسفانه برخی تعمدا می‌خواهند از ظرفیت مساجد استفاده نشود، برخی هم به خاطر غفلت از ظرفیت مسجد استفاده نمی‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده با مرور جملات امام خمینی رحمت الله علیه درباره مسجد گفت: امام (ره) معتقد بودند که؛ این مساجد است که انقلاب را بوجود آورده است و مسجد نباید منزوی شود زیرا مسجد منزوی یعنی اسلامی منزوی.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد وی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه در باب کارکردهای سیاسی مسجد می فرمودند؛ مسجد مرکز تبلیغ و احکام سیاسی اسلام بوده. در دیدگاه امام خمینی رحمة الله علیه مسجد از جایگاه فاخری برخوردار بود. البته دیدگاه امام خمینی(ره) همان دیدگاه اسلام است.  باید در هر زمانی اهتمام ویژه‌ای به پایگاه مساجد داشته باشیم.

 

وی افزود: اکنون برخی به کارکرد مسجد انتقاد دارند اما باید بگویم در همین تهران مساجد زیادی داریم که مملو  است از جمعیت جوان و نوجوان که توجه زیادی به مسائل روز سیاسی و اجتماعی دارد .
 
ریس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مساجد پایگاهی برای همه فعالیت‌های نیک در محل شده است اکنون مساجد تمام مناطق اطراف خود را تحت تاثیر قرار داده و از کسب گرفته تا دانشجویان محله نگاهشان به مسجد است. همه اینها به خاطر حضور یک روحانی فعال به عنوان مدیر طبیعی مسجد امام جماعت است.

 

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین مصلحی وزیر اسبق اطلاعات و امام جماعت مسجد نورالاصفیاء نیز در ادامه به بیان مسائل روز پرداخت.

اعضاء شورای نواحی

اعضاء شورای نواحی

اعضاء شورای نواحی

اعضاء شورای نواحی
اعضاء شورای نواحی
اعضاء شورای نواحی

 

https://www.masjed.ir/u/7WU

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: