شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۵۶۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان گفت:

کسی که در مسجد رشد می کند، باید به فکر اکسیژن مردم هم باشد

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان در مراسم روز درختکاری: ما هیئت مذهبی را دانشگاه امام حسین و اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم و معتقدیم که اگر در این دانشگاه تربیت شویم، باید به فکر اکسیژن مردم نیز باشیم.

به گزارش پایگاه اطّلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام سید حسین موسوی امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان در مراسم روز درختکاری در شهرک ولیعصر واوان گفت: وظیفه هیئت مذهبی تنها به برگزاری مراسمات خلاصه نمی شود. در مورد مسجد نیز این مساله صادق است، ماموریت مسجد فرانمازجماعتی است.

 امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان افزود: کارکرد مسجد فقط به پرداختن به امور عبادی فردی خلاصه نمی‌شود. اگر قرار بر این بود، قبل از پیروزی انقلاب نیز چنین وضعیتی وجود داشت! امام خمینی(ره) در آن زمان فرمود: ما چنین اسلام و مسجدی را نمی‌خواهیم. 

حجت الاسلام سید حسین موسوی در ادامه گفت: امام از زیرآوار اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را بیرون کشید. اگر ما بتوانیم کارکرد حقیقی مساجد و هیئات مذهبی را به منصه ظهور برسانیم، قطعا جامعه سازی اتفاق خواهد افتاد. اگر در گام دوم انقلاب، مساجد و هیات مذهبی نقش و ماموریت خود را بشناسند، ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق خواهد شد.

وی گفت: ما هیئت مذهبی را دانشگاه امام حسین و اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم و معتقدیم که اگر در این دانشگاه تربیت شویم، باید به فکر اکسیژن مردم نیز باشیم. آن وقت است که اتفاقاً برای درختکاری باید هیئتی‌ها و مسجدی‌ها پیش قراول باشند. اگر قرار است با درختکاری خیلی به مردم برسد، مسجدی ها باید در این خیر رسانی پیش قدم باشند.

موسوی افزود: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وصلم می فرماید: بهترین شما در پیشگاه خدا کسی است که خیرش به مردم برسد. 

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر علیه السلام همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان که فرمودند: مساجد و هیئات به عنوان لایه میانی جامعه باید ظرفیت مردم ایران را پای کار برنامه‌های کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی بیاورند تا شاهد ظهور باشیم، گفت: ظهور محقق نمی‌شود، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا نمی‌کنند و بیانیه گام دوم به سرمنزل مقصود نمی رسد، مگر اینکه همه مردم و همسایه ها با محوریت مسجد پای کار بیایند و کشور را آباد کنند.

موسوی در ادامه با اشاره به فعالیت ها و موفقیت های هیئت یا مهدی (عج) در بستر مسجد گفت: مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام پایگاه برای اسلام است و بچه‌های هیئت یا مهدی(عج) با کمک مردم آن را ساختند.

وی در ادامه گفت: ما بر این اعتقادیم که مسجد پایگاهی است که پیغمبر صلی الله علیه و آله وصلم سنگ بنای آن را گذاشت، اما آنهایی که عاشق شهادت هستند باید در قالب هیئت‌های مذهبی آن را آباد کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به تشکیل اتاق جنگ و جهاد اقتصادی در این مسجد گفت: در راستای اشتغال زایی این مسجد و هیئت توانسته دوره های گوهر تراشی رایگان، تراریوم، گلهای مصنوعی و بسیاری از دوره هایی که خانمها می‌توانند با آموختن آنها به افزایش درآمد خانوار کمک کنند را برگزار کرده است و در صدد افزایش اینگونه مهارتها در  آینده است.

وی در پایان با اشاره به واحد‌های تولید بوقلمون، مرغ محلی و ... گفت: امیدواریم سال آینده بتوانیم به همت هیئت یا مهدی (عج) ۲۰۰ واحد تولیدی برپا کنیم.

گزارش تصویری این رویداد را در اینجا ببینید

https://www.masjed.ir/u/7Xg

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن