چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۵۷۶
گزارشگر : ایده ایده
امام‌جماعت مسجد النبی(ص) تهران:

مساجد باید پایگاه امیدبخشی به مردم در بحران‌ها باشند

حجت‌الاسلام اکبری با بیان‌اینکه مساجد از گذشته تاکنون همواره پایگاه آرامش روحی و روانی مردم هستند، گفت: در شرایط امروز جامعه و شیوع بیماری کرونا نیز مساجد باید روحیه و امید به مردم دهند و شیوه مبارزه با این بیماری را به مردم بیاموزند.

به گزارش پایگاه اطّلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفت و گو با شبستان بر لزوم فرهنگسازی مساجد برای پیشگیری از ویروس کرونا تاکید و اظهار کرد: برگزاری نمازهای جماعت مساجد باید با رعایت اصول و نکات بهداشتی برگزار شود و ائمه جماعات در زمینه پیشگیری از این بیماری، موارد مورد نیاز را بیان کنند.

 

امام جماعت مسجد النبی(ص) (واقع در کوی دانشگاه تهران) افزود: یکی از برنامه هایی که در مسجد النبی(ص) کوی دانشگاه با حضور تعدادی از پزشکان و کارشناسان مورد توجه قرار گرفت، ارایه آموزش های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا است تا بخشی از استرس و نگرانی مردم در شرایط فعلی را بکاهیم.

 

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: تاکید کرده ایم، کسانی که بیماری هایی دارند که زمینه ابتلاء به کرونا را در آنها افزایش می دهد، در سطح جامعه و مسجد حضور نیابند و دیگر مردم هم از سجاده، مهر و قرآن های شخصی استفاده کنند. علاوه بر آن، مستحبات را در مسجد کمتر کرده و به اندازه انجام واجبات در مسجد اکتفا کنند.

 

این کارشناس در حوزه دین تاکید کرد: ضدعفونی کردن مساجد، دریافت اخبار از مرجع و وزارت بهداشت، دوری کردن از نشر اخبار کذب مواردی است که ضرورت دارد، مورد توجه نمازگزاران قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: از گذشته تاکنون همواره مساجد پایگاهی برای حفظ آرامش روحی و روانی مردم، پناهگاه و ملجا آنها محسوب می شدند، در حال حاضر نیز ضرورت دارد که این پایگاه ها، مامن و پایگاه امن الهی مردم باشند و با دستگیری از نیازمندان و همدلی با مردم، عطوفت و مهربانی را که سیره علوی و ائمه اطهار(ع) بوده است، مورد توجه قرار دهند.

 

این کارشناس حوزه دین با بیان اینکه مساجد، تنها پایگاهی هستند که همه گروه های مردم می توانند در آنها حضور یابند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد در مدیریت اقتصاد، فرهنگ، جنگ، سیاست و امنیت و بحران های کشور، اساسی ترین نقش را ایفا کردند، امروز نیز این مرکز مقدس الهی باید پایگاه امید بخشی به مردم در بحران های مختلف باشند.

https://www.masjed.ir/u/7Xo

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن