دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۶۴۵
گزارشگر : ایده ایده
معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد

همت بلند مسجدی‌ها در رزمایش مواسات و همدلی

ولیئی با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در ۱۵۰۰ مسجد تهران، گفت: در قالب این رزمایش ۷۵ هزار سبد کالا و گوشت حاصل از قربانی ۴۵۰۰ راس گوسفند میان افراد محروم و بی‌بضاعت توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ «محسن ولیئی» در گفت وگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد، یک خانوار» به مناسبت ماه ضیافت الهی، اظهار کرد: یک هزار و 500 مسجد در استان تهران در توزیع غذای گرم فعال شده اند و تاکنون 175 هزار پرس غذای گرم میان محرومان توزیع و 4500 گوسفند و ۱۵ راس گوساله نیز تاکنون ذبح و گوشت آنها میان نیازمندان توزیع شده است.
 
معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، 30 هزار بسته مایحتاج نیازمندان نیز تهیه و تحویل آنها شده است و بالغ بر 30 میلیارد ریال نیز حمایت مالی از نیازمندان در طرح مواسات صورت گرفته است.
 
ولیئی تصریح کرد: در مشارکت خیرین در بحث کرونا نیز 10 هزار محله توسط فعالین مسجدی ضدعفونی شده اند و هشت میلیون و 500 هزار ماسک و حدود یک میلیون بسته بهداشتی تولید و توزیع شده است، همچنین 80 هزار گان، دو میلیون و 500 هزار جفت دستکش تولید و توزیع و نیز سه میلیون دستکش نیز خریداری و در میان مردم توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه 200 ایستگاه سلامت محله ای نیز کار توزیع اقلام بهداشتی را انجام می دهند، گفت: همسو با رزمایش مواسات و همدلی مومنانه 75 هزار سبد کالا در مساجد بسته بندی و توزیع و 5 میلیون و 500 هزار آبمیوه نیز توسط گروه های جهادی مساجد تهیه و در بیمارستان ها در میان کادر درمانی و بیماران توزیع شده است که این اقدام خیرخواهانه همچنان ادامه دارد.
 
معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: یکی از  اقدامات پسندیده ای که از سوی برخی از مساجد از زمان شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، کمک به افراد سالمند، سرکشی و ضدعفونی منازل، تهیه اقلام و مایحتاج ضروری آنها است.
 
ولیئی از توزیع غذای گرم در مناطق محروم و کم برخوردار به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: همان گونه که در سال های قبل سفره های اطعام نیازمندان به این مناسبت برپا می شد، امسال پخت غذای گرم در مساجد انجام و در منازل نیازمندان توزیع می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند می توانند کمک های خود را به شماره حساب 4900390054  و کد شناسه ۱۰۷۶۲ به نام مرکز رسیدگی به امور مساجد و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۱۴۰۲۵۴۲ و کد شناسه  ۱۰۷۶۲ واریز کنند.
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/81a

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: