دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۶۴۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد رضایی اعلام کرد

توزیع بسته‌های ارزاق و فیش رایگان توسط مسجد رضایی

حجت‌‌الاسلام نیک‌بین با اشاره به توزیع بسته‌های ارزاق و فیش تهیه رایگان نان میان نیازمندان توسط اهالی مسجد رضایی، گفت: باید در ایام تعطیلی موقت مساجد از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط مردم با خانه‌های خدا حفظ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمد نیک بین» در گفت‌ و ‌گو با شبستان؛ با بیان اینکه مسجد رضایی (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان شهید بنی طبا) هر روز در ماه رمضان، هر سه نوبت اذان و مناجات پخش می کند، اظهار کرد: چند قاری و موذن نوجوان و جوان هر روز به صورت زنده اقدام به قرائت قرآن، اذان و مناجات خوانی می کنند.

 

امام جماعت مسجد رضایی یادآور شد: اقدام این مسجد در پخش زنده قرآن، اذان و مناجات با مشارکت قرآنیان منطقه 15 با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شده است که از نتایج آن افزایش مشارکت مردمی در جمع آوری کمک های مومنانه برای توزیع بسته های ارزاق میان فقرا است. این روند در ماه شعبان نیز با پخش مناجات شعبانیه پیش از اذان مغرب دنبال می شد.

 

وی اضافه کرد: مسجد رضایی امسال نیز موفق شد بسته های ارزاق را میان نیازمندان توزیع کند که در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت به فقرا در دوره شیوع ویروس کرونا، امسال توانستیم 500 فیش نان نیز میان فقرا توزیع کنیم تا بتوانند نان را به صورت رایگان از نانوایی ها تهیه کنند.

 

نیک بین در ادامه با بیان اینکه گعده های علمی مسجد رضایی که هر شب پس از پایان سخنرانی مذهبی در شبستان این مسجد برگزار می شد در دوره شیوع ویروس کرونا از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می شود، گفت: گروه فرهنگی و سرگروه ها در هر مناسبت مذهبی یک موضوع را در این شبکه ها مطرح می کنند و نمازگزاران و سایر اعضای این شبکه ها می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

 

وی ضدعفونی کردن کوچه های منطقه خاوران، ورودی فروشگاه های کوچک و بزرگ و ایستگاه های اتوبوس، توزیع آب میوه میان راننده های تاکسی و اتوبوس و مشارکت در دوخت و توزیع ماسک را جزو فعالیت های دیگر مسجد رضایی در دوره شیوع ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: این گونه اقدامات تا شکست ویروس کرونا ادامه دارد و پس از آن تمام ظرفیت ها برای تحقق نام سال 1399 «جهش تولید» به کار گرفته می شود.

 

امام جماعت مسجد رضایی با بیان اینکه مساجد باید از تمام امکانات برای حفظ ارتباط خود با مردم محلات اطراف خود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نمی شود دست روی دست گذاشت و منتظر پایان کرونا بود بلکه باید در هر مناسبتی موجب تداوم پیوند مردم با مساجد شد که گسترش فعالیت ها در شبکه های اجتماعی، پخش زنده قرآن، اذان و مناجات و ضبط و پخش سخرانی ائمه جماعات از طریق این شبکه ها و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی مهم ترین راهکارها در این راستا است.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/81w

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: