یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۶۶۰
گزارشگر : ایده ایده
فرماندار تهران:

راهی جز محله محوری با مرکزیت مسجد در کمک رسانی نیست

فرهادی در رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران گفت: از همان روز اول معتقد بودیم که؛ کلان شهری مثل تهران که قریب به ۱۰ میلیون جمعیت دارد، هیچ راهی به جز محله محوری با مرکزیت مسجد در آگاهی بخشی و کمک رسانی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد رزمایش همدلی و کمک مومنانه مجمع خیرین استان تهران با حضور محسن ولیئی معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد، عیسی فرهادی فرماندار تهران ، محمد غفارپور مدیر عامل بنیاد نیکوکاری سلام ، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ در این رزمایش با همکاری بنیاد نیکوکاری سلام؛ مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعیت هلال احمر تهران برگزار شد، تعداد 1400 بسته غذایی که به همت بنیاد نیکوکاری سلام تهیه شده بود، بین نیازمندان توزیع شد. بخشی از این بسته ها نیز توسط جمعیت هلال احمر در بین کسانی که درگیر بیماری کرونا هستند توزیع شد.

فرماندار تهران: در کلان شهرها هیچ راهی جز مرکزیت مسجد در کمک رسانی و آگاهی رسانی نیست

در این مراسم که در مسجد صاحب الزمان(عج) یاخچی آباد برگزار شد؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: شیوع کرونا اگر چه باعث تعطیلی نمازهای جماعت و جمعه و همچنین اجتماعات ارزشمند کشور ما شد اما مومنین کمک به نیازمندان را جایگزین آن اجتماعات قبلی کردند تا دستگیری و همراهی این خانواده ها نشان دهد که کار خیر و کسب ثواب تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: از همان روز اول ما معتقد بودیم که؛ کلان شهری مثل تهران که قریب به ۱۰ میلیون جمعیت دارد، هیچ راهی به جز محل محوری با مرکزیت مسجد در آگاهی بخشی و کمک رسانی ندارد.

فرهادی گفت: مدتی طول کشید تا این اتفاق جا بیفتد و ما امروز شاهد حضور ۱۸۰۰ مسجد در تهران که هر کدام حداقل با ۵۰۰ بسته معیشتی، جمعیت زیادی را که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده بودند کمک کنند.

وی افزود: تاکنون ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط مجمع خیرین استان تهران جمع آوری شده است. همچنین فرمانداری های شهرستان های استان تهران نیز تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی کمک کرده اند تا بخشی از نیازهای جنبی آنها فراهم شود. این مبلغ در همان هفته اول شروع کرونا با دستور استاندار تهران به بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی تقدیم شد.

فرماندار تهران گفت: یکی از معضلاتی که در تهران و کلان شهرها وجود دارد؛ عدم دسترسی به آمار دقیق نیازمندان است. ممکن است برخی از این عزیزان از چند جا کمک بگیرند ولی بعضی از آنها حتی یک بار هم از این کمک ها بهره نگرفته باشند. در همین راستا دو سایت طراحی شده است که یکی از آنها با نام سایه، موسسات را پوشش می‌دهد و یکی هم سایت سخا که از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) آمار کل نیازمندان تحت پوشش و غیر تحت پوشش در اختیار خیرین و موسسات خیریه قرار می دهد.

پویش #هر _ مسجد _ یک _ قربانی به 5500 راس قربانی رسید

در این مراسم  محسن ولیئی مدیر عامل مجمع خیرین استان تهران گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با مواسات و همدلی مومنانه، مجمع خیرین استان تهران با همکاری جمعیت هلال احمر این استان و مرکز رسیدگی به امور مساجد، فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای تحقق بخشیدن به این فرمایش رهبر انقلاب انجام دادند.

وی افزود: تاکنون بیش از 75 هزار بسته غذایی از قبیل برنج، روغن، چای و غیره، از طریق مجمع خیرین استان تهران بین نیازمندان تقسیم شده است.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: در ایام رمضان و با راه افتادن پویش #هر مسجد یک قربانی یک هزار و 500 مسجد در استان تهران در توزیع غذای گرم فعال شده اند و تاکنون 175 هزار پرس غذای گرم میان محرومان توزیع و 5500 راس گوسفند و 15 راس گوساله و 2500 عدد مرغ، نیز تاکنون ذبح و به صورت گوشت بسته بندی، میان نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۱۰ میلیون بسته بهداشتی ، شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده، به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد در بین نیازمندان توزیع شده است.

رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران

رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران

رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران
رزمایش همدلی مجمع خیرین استان تهران

 

 

https://www.masjed.ir/u/81L

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: