یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۰
سرویس : عناوین خبر
کد خبر : ۳۵۶۶۷
گزارشگر : ایده ایده
دبیر کمیته امنیتی - اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد:

جزئیات برگزاری نماز عید فطر در مساجد

دبیر کمیته امنیتی - اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: نماز عید فطر در مساجد، امامزاده‌ها و اماکنی که فضای باز دارند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی درباره مراسم شب‌های قدر موجب شد تصمیم گیری درباره برگزاری نماز عید فطر آسان‌تر شود افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله به همراه داشتن مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله یک متری و داشتن ماسک و دستکش در نماز عید فطر الزامی است.
 
قاسمی گفت: امسال در مصلای تهران نماز عید فطر برگزار نخواهد شد و جمعیت در مساجد و محله‌ها توزیع شده اند.
 
وی افزود: در همه مساجد نماز عید فطر برگزار می‌شود، اما اولویت برگزاری در فضا‌های باز مساجد است.
 
دبیر کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: این هفته در ۱۸۳ شهر سفید و ۲۱۸ شهر دیگر که شیوع کرونا در آن‌ها ضعیف است، نماز جمعه برگزار می‌شود.
 
قاسمی اضافه کرد: پس از ماه رمضان؛ فعالیت رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گسترده‌تر می‌شود و آن‌ها باید فاصله میز‌ها و صندلی‌ها را بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت قرار دهند و کارکنانشان از ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی استفاده کنند.
 
گفت: در رستوران ها، مواد ضد عفونی کننده برای استفاده مردم نیز باید در دسترس باشد.
 
آقای قاسمی با بیان اینکه همچنان توصیه می‌کنیم هموطنان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند افزود: در حال رفع محدودیت‌ها هستیم، اما نباید فراموش کنیم همچنان این بیماری خطرناک است و کاهش محدودیت‌ها به معنای عادی شدن بیماری نیست.
 
وی گفت: اگر پنج نفر از ۸۵ میلیون جمعیت کشور کرونا داشته باشند امکان ایجاد اپیدمی وجود دارد و تا زمانی که واکسن این بیماری و داروی درمان آن ساخته نشود شرایط مناسب نیست.
 
دبیر کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: درباره برگزاری مسابقات ورزشی اکنون اولویت با ورزش‌های انفرادی است و هر مرحله بازگشایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن حوزه امکان پذیر است.
 
آقای قاسمی درباره بازگشایی اماکن متبرکه نیز گفت: در مرحله نخست صحن‌های روباز حرم‌ها سه ساعت برای صبح و سه ساعت برای عصر بازگشایی خواهند شد.

 

https://www.masjed.ir/u/83j

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن