پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۶
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۳۵۶۸۰
گزارشگر : ایده ایده

بیانیه مرکز به مناسبت روز جهانی قدس

مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، متن این بیانیه به شرح زیر است؛


بسم الله الرحمن الرحیم


یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ سوره صف، آیه ۸


روز جهانی قدس تجلی اراده ی راسخ ملت‌های مسلمان و آزاده ی جهان، برای  مقابله با سیاست های شیطانی و ددمنشانه ی آمریکای خبیث و اسرائیل جنایتکار است؛

هنوز هم مسأله ی اول جهان اسلام موضوع «فلسطین» و حمایت از آرمان متعالی قدس شریف است. موضوع مهمی که از شروع انقلاب اسلامی و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه)، به نام روز جهانی قدس، تبدیل به نمایش وحدت عظیم و یکپارچه ی مسلمانان جهان اسلام و آزادگان عالم شده است. مسأله ی قدس بنا به فرموده ی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نه صرفاً یک مسأله ی اسلامی بلکه متعلق به همه ی آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان و یک مسأله ی انسانی است.

بنا به رهنمودهای حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهپیمایی عظیم و پُرشکوه مردم در روز قدس، حرکت نمادین عظیمی است که یقیناً در عرصه ی سیاست عالم و در مقابله با استکبار، تأثیرات عمیقی را باقی گذاشته است و خواهد گذاشت. این حرکت عظیم بین‌المللی همواره عامل تقویت امید و ایمان فلسطینیان، خار چشم استکبار جهانی و باعث خشم صهیونیزم جهانی شده، به نحوی که در روزهای منتهی به روز قدس اسرائیل غاصب وحشی گری خود نسبت به ساکنان فلسطینی را تشدید می‌کند.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان شکل روز قدس امسال را متفاوت از سال‌های گذشته نموده است. از طرفی دشمنان اسلام امیدوار به عدم برگزاری مراسم این روز و از طرف دیگر امت اسلام در تکاپوی برگزاری باشکوه این رویداد مهم متناسب با شرایط و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی  هستند.

امسال تقارن روز جهانی قدس با سالروز  آزاد سازی خرمشهر عزیز، نوید آزادی قدس شریف را  به گوش می رساند و جبهه ی مقاومت را بیش از پیش مصمم نموده است.

مرکز رسیدگی به امور مساجد به نیابت از ائمه ی جماعات سراسر کشور و اهالی مساجد و نمازگزاران، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه، شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر، شهدای مقاومت اسلامی  و سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) ضمن توصیه به جوانان مؤمن انقلابی به حضور همه جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از آحاد ملت مبارز و مقاوم ایران اسلامی دعوت می‌نماید بر اساس برنامه ی اعلامی، گوش جان به سخنان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سپرده و همواره با تمام وجود در اجرای منویات و ارشادات نورانی رهبر فرزانه انقلاب در میدان حاضر باشند.


السلام علینا و علی عبادالله الصالحین

اول خرداد ماه ۱۳۹۹

مرکز رسیدگی به امور مساجد

https://www.masjed.ir/u/823

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری