چهارشنبه / ۱ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۷۳۶
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد الزهرا(س):

تلاش کم نظیر مسجد الزهرا(س) در بنای خانه بخت

حجت‌‌الاسلام علم‌الهدی گفت: مجموعه خیریه مسجد الزهرا (س) هر ماه چند نوعروس را با همکاری صندوق‌های قرض الحسنه الزهرا(س) و محدثه راهی خانه بخت می‌کند. کلیه اجناس در طرح جهیزیه این مسجد، ایرانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید عبدالهادی علمالهدی» در گفت‌و‌گو با شبستان با بیان اینکه مجموعه خیریه حضرت زهرا (س) در سال 1367 تحت نظارت مسجد الزهرا (س) (واقع در تهران، خیابان ری، خیابان شهید عبدالله رضوی، محله آب منگل) تاسیس شد، اظهار کرد: تعداد مراجعات مردمی به ویژه از سوی خانواده هایی که دختر دم بخت دارند آنقدر زیاد بود که هیئت امنای این مسجد با همکاری چند خیر تصمیم گرفتند به منظور سامان دهی خدمت رسانی به نوعروسان، این مجموعه را تاسیس کنند.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) یادآور شد: به هر خانواده برای تهیه جهیزیه مبلغی به دو صورت کمک نقدی و وام پرداخت می شود تا افراد بتوانند از فروشگاه هایی که به مجموعه خیریه حضرت زهرا (س) در انجام این کار خیر کمک می کنند چند قلم جنس مورد نیاز برای جهیزیه را تهیه کنند.

 

وی اضافه کرد: تاکنون توانسته ایم هر ماه چند نوعروس را راهی خانه بخت می کنیم البته گاهی با افزایش رونق اقتصادی در کشور، شمار افراد دریافت کننده این کمک هزینه خرید جهیزیه بیشتر شده است. در واقع تعداد مشخصی در هر ماه از این کمک ها دریافت نمی کنند بلکه شمار آنان متغیر است.

 

علم‌الهدی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های مجموعه خیریه حضرت زهرا (س) مسجد الزهرا (س) در دوره شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده است، ابراز کرد: البته با تداوم شیوع ویروس کرونا میزان ارائه کمک ها به خانواده ها در زمینه تهیه جهیزیه کمتر شده است که انشاءالله با از بین رفتن این ویروس شاهد گسترش این خدمت رسانی باشیم.

 

وی ادامه داد: صندوق های قرض الحسنه حضرت زهرا (س) و محدثه به مسجد الزهرا (س) در خدمت رسانی به نیازمندان در زمینه جهیزیه، مسکن و اشتغال فعالیت می کنند.

 

امام جماعت مسجد الزهرا (س) اضافه کرد: کلیه اجناس در طرح جهیزیه این مسجد، ایرانی هستند تا بتوانیم از این طریق از محصولات داخلی حمایت کنیم و گامی برای تحقق سخنان مقام معظم رهبری درباره جهش تولید برداریم.

 

وی با بیان اینکه مسجد الزهرا (س) علاوه بر کمک به نوعروسان هر ماه به 50 خانواده نیازمند کمک های نقدی و غیر نقدی تقدیم می کند، خاطرنشان کرد: بخش عمده هزینه این کمک ها از سوی نمازگزاران این مسجد و درآمد حاصله از رقبات آن و خیران شهر تهران است، به عبارت دیگر، کمک های انجام گرفته کاملا مردمی است.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/81W

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن