چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۹
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۵۸۱۲
گزارشگر : مدیر مدیر

معرفی کتاب اربعینی

معرفی کتاب اربعینی

براستی اربعین حسینی مسیری است که از دل‌های عاشق می‌جوشد و همچون خطی از نور امتداد می‌یابد تا رهروان حقیقت را تجربه امکان حضور در تاریخی دیگر ببخشد:

شناسنامه کتاب

عنوان کتاب: اربعین حسینی؛ امکان حضوردرتاریخی دیگر

مولف کتاب: اصغر طاهرزاده

ناشر کتاب: نشر لب‌المیزان

سال انتشار: 1395

بدون درک زمانه، هیچ قدمی به سوی آینده‌ی خود نمی‌توان برداشت و رخداد اربعین در این تاریخ، زمانی است که می‌توانیم با قرارگرفتن در آن، سرنوشت خود را از بند غرب آزاد کنیم و تاریخ پایان‌یافتگی غرب را نشان دهیم.

معرفی کتاب

کتاب "اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر" اثری برجسته و زیبا از دکتر اصغر طاهرزاده است که تلاش دارد ماهیت اربعین حسینی را از سه منظر مهم بررسی نماید.

منظر اول؛ بررسی معنا و مفهوم حماسه‌ی میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان راهی برای سلوک است ودر پی تبیین این معناست که اربعین فرصتی را به زائر خویش می‌دهد تا با عزمی دوباره تاریخ زندگی خود را تغییر دهد.

منظر دوم؛ با عنوان "اربعین؛ سنتی در حال شکوفایی"  به ذکر این اصل مهم می‌پردازد که حرکت توحیدی امام حسین(ع) با وجود مصیبت شهادت ایشان و اصحاب بزرگوارشان هرگز به بن بست ختم نمیشود و مسیر خود را در همه تاریخ ادامه خواهد داد و نظام ویژه خود را بنیان خواهد نهاد.

در نهایت؛ منظر سوم با طرح اربعین به مثابه امکان حضور در تاریخی دیگر بیان می‌کند که انسان مدرن می‌تواند با حضور در فرآیند اربعین، مقدمه خروج خود را از غربی‌زدگی فراهم نماید چرا که اربعین آغاز تعرض بر اومانیسم و خودمحوری است.

خرید کتاب

برای تهیه کتاب می‌توانید به آدرس وبگاه لب‌المیزان مراجعه نمایید. علاوه بر امکان خرید کتاب، می‌توانید نسخه الکترونیکی کتاب را هم از همین درگاه تهیه فرمایید.

https://www.masjed.ir/u/84Q

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: