چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۸۴۴
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد جواد الائمه(ع)

مساجد پیشرو در کمک مؤمنانه

با تشکیل گروه جهادی کفیل الزینب(س) فعالیتها را تشکیلاتی پیش میبریم

حجت الاسلام والمسلمین "قاسمی" امام جماعت مسجد جوادالائمه علیه السلام در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد ،اینگونه بیان نمود: در این مسجد از ابتدای شیوع بیماری کووید19 گروه های جهادی جهت رسیدگی به نیازمندان و کمکها مؤمنانه تشکیل شد و این گروه در مراحل اولیه به ضد عفونی معابر ، تشکیل ایستگاه های صلواتی و توزیع ماسک و دستکش ، توزیع کمک های مؤمنانه و رسیدگی به سالمندان فعال شد .

ایشان در پاسخ به سوال اینکه آیا مسجد شما در کمک های مومنانه فعال بوده است یا خیر گفت : مسجد حضرت جوادالائمه علیه السلام در کمک‌های مومنانه از ابتدای کرونا فعال شده و تا ین لحظه 5 دوره بسته های ارزاق برای نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا ارسال کرده است و در حال حاضر فرآیند خرید ،بسته بندی مرحله ششم این کار در حال انجام است .

وی در ادامه گفت : ۱۴۰ خانوار از نیازمندانی که مراجعه داشتند ثبت نام شدند آمار دقیق و مشخصات در حال حاضر موجود هست و در مراحل مختلف توزیع کمک های مومنانه انجام خواهد شد.

ایشان با اشاره به اینکه این مسجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کارگروه ضد عفونی معابر تمام محلات شهرک گبر را در چندین مرحله ضد عفونی کردند و در حال حاضر هم ادامه دارد و مجتمع‌های مسکونی ، حسینیه های منطقه در حال ضد عفونی شدن هستند.
امام جماعت مسجد جواد الائمه در ادامه این گفتگو در خصوص توزیع اقلام بهداشتی در بین اهالی محل و نیازمندان گفت : هم راستا با ضد عفونی معابر دومین قدم مسجد ما راه اندازی کارگاه تولید ماسک بوده که تقریباً در ماه دوم که نیاز مردم به ماسک بیشتر شد این کارگاه تولیدی ماسک را راه اندازی کردیم و حدود ۱۱ هزار ماسک تولید شد که مقداری از این را برای تامین هزینه مورد نیاز به مبلغ هزار تومان به فروش رساندیم و مابقی را از طریق پایگاه بسیج با سبدهای کالایی اختیار نیازمندان و توزیع درب منازل شهرک گبر انجام شد ،با کمتر شدن شدت اولیه این مارگاه امر تولید ماسک را متوقف کرد اما در ماه جاری و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مجددا این کارگاه شروع به فعالیت نمودکه با راه اندازی ایستگاه صلواتی در محله شروع به توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک نمودیم .

ایشان با اشاره به تشکیل گروه جهادی بنام کفیل الزینب (س) در ایام کرونا گفت :این گروه جهادی متشکل از جوانان مسجدی در ایام کرونا راه اندازی شده و در رسیدگی به نیازمندان ،توزیع بسته های کمک مومنانه ، توزیع مواد ضد عفونی و ماسک و ضد عفونی معابر کمک شایانی داشته است. این گروه جهادی با اعلام آمادگی از طریق کانال های مسجد در چند مرحله جهتبرطرف نمودن نیازهای احتمالی اهالی محل و نیازمندان امداد میرساند.

حجت الاسلام قاسمی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی مردم کشور خاطر نشان کرد : با همراهی و همدلی این بیماری را پشت سر خواهیم گذاشت و انشاالله در تمامی محلات و کشور شاهد شادی مردم خواهیم بود.

 


https://www.masjed.ir/u/85N

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن