شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۸۴۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت الاسلام موسوی نیا:

مساجد تعطیل نیستند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نیا گفت: با کمک خیرین و طبق منویات مقام معظم رهبری که فاز اول را در ماه رمضان گذشته انجام دادیم قریب 600 سبد کالا برای خانواده های کم برخوردارمنطقه14 در نظر گرفته شد.

در گفتگو با حجت الاسلام موسوی نیا امام مسجد جامع ابوذر با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد ، ایشان به شرحی از اقدامات مسجدشان پرداختند که در ذیل میخوانیم.

 

جناب آقای موسوی نیا ضمن عرض سلام و تشکر از شما برای مصاحبه با پایگاه تخصصی مسجد بفرمائید مسجد شما در خصوص کمک های مومنانه از ابتدای شیوع کرونا چه اقداماتی که انجام دادید؟

 
با سلام خدمت شما و مخاطبین محترمتون ، گس از موج اول کرونا که بسیاری از هموطنان ما دچار مشکل شده اند و به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام همه مردم با کمک خیرین و همت اهالی مسجد و کمک های سپاه پاسداران فاز اول را در ماه رمضان انجام دادیم که رقمی بالغ بر 240 میلیون ریال جمع آوری شد و قریب به 600 سبد کالا برای خانواده های کم برخوردار تهیه و توزیع شد.

در مرحله بعد شب های جمعه و با همت اهالی محل مشغول طبخ غذای گرم شدیم تا شبهای جمعه در میان مناطق محروم توزیع نماییم و این امر در شبهای جمعه ادامه داشت تا امروز که به حمدالله توقفی صورت نگرفته است.
تهیه و توزیع کمکهای مومنانه برای فاز دوم ،پس از بیانات مقام معظم رهبری که مساجد را پایگاه مقابله و مدیریت با کرونا دانستم شروع شد و در این مرحله نیز همچون فاز اول شروع به شناسایی مجدد افراد کم برخوردار تا با تهیه بسته ها در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

سوال بعدی بنده از شما اینگونه است که مسجد شما در امر تولید ، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین ضد عفونی معابر و محلات هم آیا فعال بوده است یا خیر؟

 
بله ، مسجد ما در امر ضدعفونی معابر بودجه ای بالغ بر 70 میلیون تومان قرارداد که با تشکیل قرارگاه جهادی از نیروهای داوطلب و بسیجی ضد عفونی معابر،مجتمع ها ، آپارتمانها انجام شد و نیروهای بسیج با محوریت مسجد در سه شیفت ضدعفونی را انجام دادند.
همچنین مسجد ما با 25 چرخ خیاطی که از اهالی محل به امانت گرفته شده بود و یا هدیه داده بودند 50 هزار ماسک ، 10 هزار شیلد تولید که این امر همچنان به قوت خود باقیست و دوستان ما همچنان امر تولید را ادامه میدهند .همچنین برای بیمارستانها در بخشی از پایگاه بسیج آبمیوه جهت ارسال به بیمارستانها نیز انجام میشود.

در پایان اگر کلامی دارید بفرمائید؟

خیر نکته ای نیست فقط از همین تریبون خواستم به مردم کشور عرض کنم ما در مساجد در خدمت شما هستیم تا باری از دوش شما برداریم و این را بدانند که مساجد تعطیل نیستند.

 

لازم به ذکر است مسجد ابوذر واقع در منطقه 14 تهران میباشد.


https://www.masjed.ir/u/85S

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن