یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۸۵۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
با انعقاد تفاهم نامه

مساجد استان تهران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

با انعقاد تفاهم نامه ما بین ((بیمه معلم و مرکز رسیدگی به امور مساجد))، مساجد استان تهران تحت پوشش بیمه حوادث وآتش سوزی قرار گرفتند .

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، طی تفاهم نامه ای با حضور معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد دکتر محسن ولیئی و مهندس حاجی میر آقا معاون فنی و اموال بیمه معلم مساجد استان تهران تحت پوشش بیمه حوادث وآتش سوزی قرار گرفتند.

حاجی میر آقا معاون فنی و اموال بیمه معلم در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از استقبال مساجد از طرح بیمه مسئولیت حوادث وآتش سوزی مساجد اظهارداشت: یکی از دغدغه‌هایی که شرکت بیمه معلم همواره داشته، بیمه مساجد و هیأت‌های مذهبی است. چراکه وقتی ، کسی برای عبادت و یا عزاداری به مسجد می‌رود، در صورت بروز حادثه ، از بیمه برخوردار باشد و جایگاه و شأن مسجد و امام جماعت ، در صورت چنین اتفاقاتی ، تحت تأثیر قرار نگیرد.

در ادامه این مراسم دکتر محسن ولیئی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد ، سی سال پیش بنا به دستور مقام معظم رهبری، به منظور رسیدگی به مسائل مساجد شکل گرفت و یکی از دغدغه‌های این مرکز ارائه خدمات اجتماعی به مساجد و آموزش به ائمه جماعات، هیأت امنا و خدام است.

وی افزود: مساجد همواره پایگاه‌های اجتماعی‌ بودند که به امور مختلف جامعه اسلامی و مسائل عام‌المنفعه می‌پرداختند. همچنین بسیاری از مسائل اجتماعی در مساجد، حل و فصل می‌شد. با تلاشی که صورت گرفته مساجد روز به روز به سمت کارکردهای اصلی خود نزدیک می‌شوند و بر تعداد نمازگزاران آنها افزوده می‌شود.

ایشان با اشاره به مردمی بودن اقتصاد مساجد گفت: مساجد، تنها پایگاهی هستند که فاقد اعتبارات دولتی برای ساخت و ساز و اجرای فعالیت‌های خود هستند و اکثر هزینه‌های آن توسط خیرین تقبل می‌شود.

ولیئی در ادامه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ بیمه در جامعه گفت: همواره در مساجد، احتمال بروز حوادث برای مسجد، نمازگزاران و ارکان آن وجود دارد. بر همین اساس، تمهیداتی برای بیمه مساجد تحت عنوان «بیمه حوادث وآتش سوزی مساجد» اندیشیده شده که طی آن بیمه معلم موظف شده در صورت بروز حادثه از قبیل نقص عضو و فوت برای نمازگزاران، خدام مسجد ،امام جماعت و هیئت های مذهبی وکلیه مراجعین به مسجد را پوشش خواهد داد.

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه نذر در فرهنگ دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: یکی از نذرهایی که می‌تواند به امنیت کارگزاران مسجد و نمازگراران اختصاص پیدا کند، نذر بیمه است که هم اکنون نیز در بین هموطنان رواج پیدا کرده است.

https://www.masjed.ir/u/867

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن