یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۸۷۳
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص)

مساجد هیچگاه تعطیل نخواهند شد

از همان روزهای اول شیوع کرونا در بسیاری مساجد بسته نشد، بلکه با ارائه انواع خدمات جهادگرانه به جنگ تمام معیار با ویروس کرونا رفتند، تا در شکست کرونا سهمی داشته باشند

از ابتدای کرونا همه با شنیدن اخبار ستاد ملی کرونا که مسجد تعطیل شد گفتند که دیگر هیچ مسجدی فعال نیست ، عده ای ناراحت و عده ای خوشحال از اینکه مساجد فعالیت ندارند امام فاغل از اینکه مساجد بجز نماز جماعت کار کرد اصلی دارد و آن کارکرد اجتمالی است ، اهالی مسجد در زمان شروع کرونا با تعطیلی نماز جماعت کارکرد اجتماعی خود را احیا کردند و بیشتر از قبل به فعالیت اجتماعی خود و اینبار در تقابل با کرونا پرداختند ، و با ارائه انواع خدمات جهادگرانه به جنگ تمام معیار با ویروس کرونا رفتند .

اما یکی از این مساجد فعال در تولید و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی مسجد پیامبراعظم(ص) است.

امام جماعت این مسجد حجت الاسلام حسن علی اکبری است که در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد به رویکردهای این مسجد در مدیریت مبارزه با کرونا پرداخت و اظهار داشت : سال گذشته قبل از بحران کرونا شاهد آنفلوانزای وسیعی در کشور بودیم. به همین جهت یکی از برنامه هایی که در مسجد پیامبراعظم(ص) مورد توجه قرار گرفت، برگزاری دوره های بهداشتی و توجیهی با حضور چهره های شاخص درمان و بهداشت کشور در مسجد برای مردم بود، همین موجب زمینه سازی برای نحوه ورود برای مقابله با بیماری کرونا در مسجد پیامبر اعظم(ص) شد.

ایشان افزود: با آشکار شدن بیماری کرونا و تاکید بر رعایت موارد بهداشتی فعالان و بسیجیان مسجد اقدام به تهیه و تولید اقلام بهداشتی، ماسک و شیلد کردند و بانوان نیز ورود جدی به دوخت و دوز اقلام مورد نیاز بیمارستان ها نمودند.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم گفت : تهیه آبمیوه و ارسال به بیمارستان ها، توزیع ماسک واقلام بهداشتی به مناطق محروم تهران و حتی به شهرستان های اطراف بخش دیگری از خدمات ارایه شده از سوی فعالان مسجد بود، به گونه ای که در موج اول و دوم این بیماری با توجه به تقاضای بسیار برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مسجد در مدرسه همجوار مسجد نیز بانوان مشغول به تولید اقلام بهداشتی شدند.

وی افزود: اعطای وام به خانواده های آسیب دیده از کرونا، توزیع بسته های حمایتی بخش دیگری از خدمات ارایه شده از سوی این مسجد بوده است.

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) در پایان با بیان اینکه مساجد در حال حاضر به پایگاه مبارزه با کرونا تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: خدمات ارایه شده از سوی مساجد در دوران کرونا یادآور فعالیت های این پایگاه ها در دوران دفاع مقدس بود، بنابراین ضررورت دارد که در دوران پساکرونا مساجد متناسب با شرایط جدید به میدان آیند و ظرفیت هایشان را در محورهای خدمات اجتماعی و اقتصادی به میدان آورند.

 

لازم به ذکر است مسجد پیامبر اعظم در شهرک شهید محلاتی واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/86u

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن