چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۸۸۴
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
با حضور ائمه محترم جمعه و جماعات

بزرگداشت شهید فخری زاده برگزاری شد

رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: برای اینکه بتوانیم نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی را در ایران مستقر کنیم، باید نام و یاد شهیدان در جامعه زنده نگه داشته شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، مجلس بزرگداشت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده به صورت مجازی و با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان ها، ائمه جمعه سراسر کشور، ائمه جماعات مساجد استان تهران و رؤسای ستادهای ائمه جمعه سراسر کشور در ساختمان مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجواد موسوی درچه‌ای آیاتی از کلام‌الله را در ابتدای این مراسم قرائت کرد. سپس ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی توسط حجت‌الاسلام شیخ جعفر واضحی آشتیانی انجام شد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام آقاجانپور ریاست عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت محسن فخری زاده دانشمند فرهیخته کشورمان گفت: حقیقتاً نام و یاد شهیدان باید در جامعه زنده بماند چراکه انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدا است. اگر مجاهدت ها و فداکاری های شهیدان نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: یادمان نرفته است که حاکمان ظالم و فاسد خاندان پهلوی در دوران حکومت 2500 ساله شان چه ظلم و ستم هایی به مردم می کردند. کسی فکر نمی کرد انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی برسد اما مجاهدت مردم و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مجاهدت های شهیدان موجب شد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: برای اینکه بتوانیم نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی را در ایران مستقر کنیم، باید نام و یاد شهیدان در جامعه زنده نگه داشته شود. دشمنان و نظام سلطه پس از پیروزی انقلاب از هیچ توطئه ای برای نابودی انقلاب دریغ نکرد و همین زحمات شهیدان است که توطئه های دشمنان را تاکنون خنثی کرده است.

وی با اشاره به شخصیت شهید فخری زاده گفت: بیش از 20 سال به دلیل حضوری که در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشته ام از نزدیک با این شهید بزرگوار آشنا بودم. شخصیت او را می شناختیم. مراتب علمی او و مراتب تدین و تعهد او را می شناختم. او شخصیتی گمنام در میان مردم داشت؛ شخصیت گمنامی که کارهای بزرگی را در طول حیات دنیایی اش انجام داده بود.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه این شهید والامقام افتخارات بزرگی را برای ملت ایران بدست آورده است، گفت: اما گمنام بود و هیچ وقت سعی نمی کرد کاری به نام او ثبت شود. خداوند نیز نام او را بلند کرد. امروز این شهید یک افتخار بزرگ برای امت اسلامی و جبهه های مقاومت است.

وی ادامه داد: او نه تنها یک شخصیت برجسته از نظر علمی بود بلکه به عنوان یک انسان مومن و متدین و متعهد و ولایی به شمار می رود. او عاشق اهل بیت بود و وقتی نام امام حسین(ع) به زبان می آمد اشک از چشمانش جاری می شد. مطیع اوامر ولی امر مسلمین جهان بود. این توفیق را داشتم که چند روز پیش از شهادتش خدمت ایشان رسیدم. او اعتقاد داشت که نظام اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد و فرموده بودند محتوای انقلاب اسلامی از انقلاب پیامبران و اهل بیت برگرفته شده است.

وی درباره ارتباط شهید فخری زاده با مکتب علما و فرهیختگان دینی گفت: شهید فخری زاده در شهر مقدس قم متولد شد و در کنار علما حضور یافت و درس های حوزوری را خواند. وقتی پیام امام را شنید برای پاسداری از انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت. در مقابله با قائله اشرار به کردستان رفت و عضو ستاد فرماندهی سپاه شد. در تبلیغات ستاد سپاه حضور داشت. وقتی جنگ آغاز شد نقش خود را در دفاع مقدس ایفا کرد. در مقابل دشمنان جنگید. وقتی خصومت دشمنان را دید به این نتیجه رسید که برای مقابله با آنها باید قوی شد.

حجت الاسلام آقاجانپور ادامه داد: این شهید والامقام در مراکز علمی و دانشگاهی به عنوان یک نخبه به فکر افتاد که چگونه می توانیم قوی شویم. رشته فیزیک هسته ای را انتخاب کرد. با دوستانش به بخش نوآوری های حوزه دفاعی متمرکز شدند. امروز اقتداری که نیروهای مسلح برخوردار شدند مرهون زحمات این شهید والامقام است. امروز دشمن جرات نمی کنند که به سوی نظام اسلامی ایران تهدیدی داشته باشد و این ترس از وجود افتخارات دانشمندان هسته ای و دفاعی ما حاصل شده است.

رییس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه راه مقابله با دشمنان، مقاومت و قوی‌شدن است، گفت: مراقب باشیم با شعارهای فریبنده راه اشتباه به ما ندهند. اینکه با برجام و غیره شر تهدید را از سر مردم خارج کرده ایم اشتباه است. همین شهیدان و دانشمندان، سرمایه های فاخر ملت ایران‌اند. مسیر شهیدان و راه پیشرفت آنان ادامه خواهد یافت و خداوند متعال به برکت شهید فخری زاده و شهید سلیمانی و همه شهیدان انقلاب اسلامی ریشه ظلم و ستم نظام سلطه خشکانده خواهد شد و طبق وعده خداوند، حکومت جهانی صالحان تشکیل خواهد شد.


https://www.masjed.ir/u/86V

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن