یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۱۰
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی مطرح شد

بررسی خدمات حوزه علمیه در عصر غیبت و آشنایی جامعه با حقیقت توحیدی

در سومین همایش مجازی ائمه جمعه و جماعات با بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی و به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور برگزار و آیت‌الله کعبی در این مراسم به عنوان سخنران به بررسی خدمات حوزه علمیه در عصر غیبت و آشنایی جامعه با حقیقت توحیدی پرداخت

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ،  آیت‌الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه(۲۵ دی‌ماه) در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی که در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب و با حضور مجازی ائمه جمعه و ائمه جماعات استان تهران و همچنین برخی از ائمه جماعات معنون استان تهران برگزار شد با اشاره به اینکه آن مرحوم هرآنچه در مورد خودشان بود بازگو نکرده و مراقبت عجیبی از خود داشت، اظهار کرد: خوشبختانه نرم‌افزارهای خوبی امروز از آثار گفتاری و نوشتاری ایشان در مباحث مختلف تنظیم و قابل دسترس است. کتاب‌های زیادی از ایشان منتشر شده که برای جوانان در جهت گام دوم انقلاب اسلامی بسیار کارگشا است و جوانان می‌توانند از آنها بهره مند شوند ، ایشان برای ترو‌یج ‌باورهای اسلامی برای جوانان، حوزه و دانشگاه تلاش‌های ستودنی داشت.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در مورد خدمات حو‌زه در عصر غیبت و آشنایی جامعه با حقیقت توحیدی، گفت: اولین خدمت حوزه تبیین صحیح و بدون پیرایه اسلام ‌ناب محمدی برپایه آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) است، آیت‌الله مصباح یزدی استاد مسلم در اسلام‌شناسی بود و در همین راستا باتوجه به نیاز روز جامعه موضوعات مختلف را مطرح و در این زمینه علاوه بر تربیت شاگردان فراوان، تحقیقات و‌ نظرات خوبی را هم از خود به یادگار گذاشته است.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: دومین خدمت حو‌زه به جامعه هدایت معنوی و طریقت عرفانی انسان‌ها است که آیت‌الله مصباح یزدی در ارائه نقشه راه و سبک تربیتی برای رسیدن به خدا صاحب سبک بود، ایشان به توسل به خداوند خیلی عمل کرد.

وی افزود: تربیت امام جماعت از دیگر خدمات حوزه علمیه است، امام جماعت امروز فقط محدود به مسجد خود نیست بلکه باید تمام جامعه را همانند مسجد بداند، یک امام جماعت باید به پایش نسل جوان، آسیب‌های اجتماعی، ساخت جامعه برپایه ایمان و تقوا و... بپردازد و اگر در این راه به پیش برویم دستاوردهای سیاسی هم به همراه خواهیم داشت، ائمه جماعات امروز باید قدرت نرم را مدنظر داشته باشند، رسالت روحانیت در هدایت جوانان در این دوره بیش از زمان طاغوت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات حوزه دعوت به صبر در ناملایمت‌ها و دعوت دیگران به صبر و در عین حال مرزبانی همراه با ولایت است البته وظیفه اخلاقی یعنی تقوا را نباید غافل شد، امروز دشمن سعی دارد بین روحانیت و مردم فاصله بیندازد و دشمن واقعی را باید شناسایی کرد.

آیت‌الله کعبی ابراز داشت: خدمت دیگر حو‌زه‌های علمیه دیدبانی راهبردی و هدایت مسیر حرکت درست است، امروز نیازمند تحول در عمق معرفت در بین جوانان هستیم.

وی بیان کرد: خدمت دیگر حوزه علمیه پیشتازی در مبارزه با استکبار است، همانطور که در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم شاهد حضور روحانیت در خط مبارزه هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حمایت از ولایت در پیشبرد اهداف تمدنی اسلام دیگر خدمت حوزه است، برای این کار نیاز به یک رهبر، اندیشه و تفکر تمدنی داریم، به همین منظور حوزه و دانشگاه هم باید بصیرت لازم در امر ولایت را داشته باشند.

آیت‌الله کعبی در پایان با بیان اینکه در دی‌ماه سه ضلع مهم اقتدار امنیتی(شهید سپهبد سلیمانی)، علمی(شهید فخری‌زاده) و اندیشه تمدنی(آیت‌الله مصباح یزدی) را از دست داده‌ایم، گفت: نبود هریک از این ضلع‌ها می‌تواند به فرهنگ تمدنی یک جامعه ضربه بزند.

گفتنی است در ‌این‌ مراسم مرتضی طاهری از مداحان برجسته کشور به ذکر مصیبت در راستای مقام والای حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت آن بانوی بزرگوار پرداخت.
https://www.masjed.ir/u/87w

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: