جمعه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۷۳
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
در همایش تجلیل از فعالان رسانه ای حوزه مسجد مطرح شد:

خبرنگاران سفیران خانه های خدا هستند

در همایش تجلیل از فعالان رسانه ای در حوزه مسجد حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت : خبرنگاران سفیران خانه های خدا هستند .

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، همزمان با ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) همایش تجلیل از فعالان رسانه ای در حوزه مسجد برگزار شد.

در این همایش که به همت پایگاه تخصصی مسجد برگزار شد از فعالانی که در یکسال گذشته در ظهور و بروز دادن اخبار و فعالیتهای مساجد همت گمارده بودند تجلیل به عمل آمد.

در این همایش که با حضور خبرنگاران خبرگزاری های شبستان ، ایکنا ، تسنیم ، فارس ، ایسنا و دبیر قرارگاه مسجد در معاونت صدا ، تهیه کننده و مجری برنامه مصباح شبکه قرآن سیما ، خبرنگاران رادیو قرآن ، رادیو تهران و خبرنگاران روزنامه های وطن امروز ، همشهری ، صبح نو برگزار شد .

در این همایش حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: نقش مساجد در دوران بعد از انقلاب نیز نقش بی بدیلی بوده است و هیچ کس نمی تواند منکر نقش مساجد باشد و در حال حاضر نیز مبدأ بسیاری از راهپیمایی ها از همین مرکز است.

وی از فعالان رسانه ای در حوزه مسجد به عنوان سفیران خانه خدا نام برد و گفت: ضرورت دارد، فعالان رسانه ای حوزه مسجد خدمات اسلام و انقلاب را منتشر کنند، زیرا رسانه در آگاه سازی مردم نقش مهمی دارد. اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمات مساجد زمینه ساز ایجاد نگاه مثبت در میان مردم نسبت به انقلاب و نظام می شود؛ بنابراین شما فعالان رسانه ای در تقویت این نگاه نقش بسزایی دارید .حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: مسجد وقتی پای کار باشد یعنی مردم پای کار هستند و مساجد مردمی ترین نهاد به شمار می روند، از طرفی مساجد نقش قابل توجهی در ارایه خدمات اجتماعی بر عهده دارند.

در ادامه این مراسم دکتر طالب زاده فعال رسانه میهمان برنامه بودند و از طریق پلتفرم های مجازی نکات حائض اهمیتی را بیان نمود و گفت : در حال حاضر و در شرایط کرونا که نمازهای جماعت و نماز جمعه تعطیل شده است، نقش رسانه های مساجد در این بحران بسیار حساس بوده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد در دوران قبل از انقلاب و همچنین پس از پیروزی انقلاب نیز نقش مهمی داشته اند، گفت: مسجد مرکز فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده اند و در حال حاضر نیز باید از ظرفیت مساجد در محلات بهره گرفت و این به همت رسانه ها محقق می شود.

این فعال رسانه ای با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی، پشتیبانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس گفت: اکنون نیز در بحران های مختلف مساجد نقش خود را خوبی ایفا می کنند و ما دیدیم که در فتنه 88 مساجد نقش مهمی در خاموش کردن این فتنه بر عهده داشته اند.

طالب زاده بر لزوم باز بودن درب مساجد به صورت شبانه روزی تاکید کرد و گفت: این خلاف مشی سنت مسجد است که درهای مسجد تنها برای اقامه نماز باز باشد و بعد از آن بسته شود. این شیوه باید اصلاح شود زیرا می بینیم در بسیاری از کشورها مساجد به صورت شبانه روزی برای عبادت مردم باز هستند؛ بنابراین این قابل توجیه نیست که در مساجد بسته باشد بلکه هر زمانی که مردم احساس کنند لازم است برای عبادت در مساجد حضور می یابند.

در انتهای این مراسم از فعالان رسانه ای تجلیل به عمل آمد و با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از فعالیت یکساله ایشان تقدیر شایسته صورت گرفت.

 

https://www.masjed.ir/u/88p
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 22
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 21
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 18
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 17
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 15
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 2
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 5
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 3
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 14
همایش نجلیل از فعالان رسانه حوزه مسجد 8
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری