سه شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۲۸
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
مسجد، کانون مهر علوی

برنامه اهالی مسجد احمدیه برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی با اعلام جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط گروه جهادی و طلاب مسجد احمدیه، گفت: اهالی این خانه خدا به آسیب‌دیدگان در منطقه سی سخت به صورت نقدی و غیر نقدی کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «رضا جلالی»  با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی برای دستگیری از زلزله زدگان شهر سی سخت، توسط پایگاه مقاومت بسیج مسجد احمدیه و گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه این مسجد (واقع در تهران، خیابان فرجام) از فردای روز وقوع این زمین لرزه آغاز شد، اظهار کرد: تاکنون یک کامیون از کمک های مردمی شامل اقلامی همچون پتو، فرش، لباس گرم و انوع کنسرو جمع آوری شده است.

امام جماعت مسجد احمدیه افزود: با تصویب هیئت امنای این مسجد شماره کارتی نیز اعلام شد تا خیران و مردم متدین بتوانند کمک های نقدی خود را واریز کنند. ضمنا خانواده مرحوم آیت الله جلالی خمینی، امام جماعت فقید این مسجد که 14 بهمن ماه درگذشت، به نیت آن مرحوم، مبلغی از طریق مسجد احمدیه تقدیم آسیب دیدگاه در زمین لرزه سی سخت کردند.

وی در ادامه، درباره پویش «مسجد، کانون مهر علوی» که توسط خبرگزاری شبستان با هدف اطلاع‌ رسانی از فعالیت‌ های مساجد در کمک به مناطق زلزله ‌زده سی ‌سخت و نیز بهره مندی از ظرفیت عظیم اصحاب مسجد در این امر خداپسندانه و مهم، گفت: اقدام خبرگزاری شبستان در راه اندازی این پویش بسیار مبارک است و به دلیل جایگاه خوب و فراگیر این رسانه می تواند زمینه ساز جمع آوری کمک های زیادی شود.

جلالی در پایان از مسجدی ها و سایر گروه های مردم تقاضا کرد در ایام ولادت حضرت جواد (ع)، امیرالمومنین امام علی (ع) و مبعث پیامبر اسلام (ص) مردم سی سخت را فراموش نکنند و بخشی از هزینه هایی که در سال های گذشته صرف اطعام مردم در مجالس مذهبی می کردند، برای دستگیری از این افراد اختصاص دهند.

یادآور می شود، زمین‌ لرزه ‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.
https://www.masjed.ir/u/8a9

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری