سه شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۳۷
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد گلشن:

آینده‌نگری بخشی از برنامه‌ریزی مسجدی است

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی گفت: از دست رفتن فرصت اعتکاف رجبیه و احتمالا احیای برخی از مناسبت‌های این دو ماه به ویژه در نیمه شعبان، باید از طریق فعال‌تر شدن شبستان مجازی مساجد جبران شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد غروی» با بیان اینکه مساجد باید همچون سال های گذشته که مردم را برای ماه رمضان آماده می کردند امسال نیز این کار را در ماه های رجب و شعبان انجام دهند، اظهار کرد: از دست رفتن فرصت اعتکاف رجبیه و احتمالا احیای برخی از مناسبت های این دو ماه به ویژه در نیمه شعبان، باید از طریق فعال تر شدن شبستان مجازی مساجد جبران شود.

امام جماعت مسجد گلشن (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی) افزود: تصمیم گیرندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا از همین الان باید به فکر برنامه ریزی خوب برای استفاده حداکثری مردم از ظرفیت ماه های شعبان و رمضان المبارک با حضور در مساجد باشند زیرا هیچ مکانی جایگزین مساجد در این ماه ها نمی شود.

وی اضافه کرد: ائمه جماعات نیز باید همه تدابیر را برای آماده کردن فضای مساجد به منظور بهره مندی مردم از فیوضات مناسبت های پیش رو به ویژه در ماه رمضان اتخاذ کنند و این طور نشود که همچون برخی از مناسبت های پیشین که با اعلام نظر جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مساجد دچار سردرگمی شدند این بار نیز دچار این مشکل شوند. آینده نگری باید بخشی از برنامه ریزی مسجدی ها به ویژه در شرایط خاص مربوط به دوره کرونا باشد.

غروی در ادامه با بیان اینکه مساجدی که فضای باز و سقف های مرتفع دارند باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زمینه برگزاری برنامه در مناسبت های پیش رو را فراهم کنند، گفت: مساجدی که از فضای باز کافی برخوردار نیستند نیز باید با استفاده حداکثری از فضای مجازی و در مواردی که امکانش هست از محدوده پیرامونی مسجد زمینه بهره مندی مردم از فیوضات و برکات ماه های شعبان و رمضان را مهیا کنند.

وی از دستگاه های فعال در حوزه مسجد نیز درخواست کرد امکانات بهداشتی و مجازی لازم را در اختیار مساجد قرار دهند تا شاهد رونق مجالس مذهبی و معنوی در مناسبت های پیش رو باشیم تا با برگزاری مجالس توبه و استفغار خداوند هر چه زودتر شر ویروس کرونا را از سر جامعه بشری دور کند.
https://www.masjed.ir/u/8ax

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: